ریل‌گذاری مسیر برگشت خط مترو تهران-پرند

حدود ۴ کیلومتر ازمسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است و این امر یعنی در صورت تامین به موقع منابع مالی، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) "سیدقوام‌الدین حسینی" مجری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت: گرچه روند تامین منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفند ماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتی صورت ‌گرفت اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.

حسینی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده‌سازی است. پس از ریل‌گذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل‌گذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده ‌است. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین بار با بهره‌مندی از ریل‌های تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودی این بخش از ریل‌ها وارد کارگاه پروژه می‌شود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارش‌گذاری برای تامین بخشی از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قراردادها منعقد گردیده تا طی ماه‌های آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و در روز آغاز بهره‌برداری از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتی افتتاح گردد.

مجری خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تامین ناوگان و برای اولویت نخست بهره‌برداری به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالی غیرنقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذاری اراضی مورد توافق برای تامین منابع غیرنقد پروژه، کارها به تدریج در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم با ارائه صورت وضعیت‌های جدید پیمانکاران، بخش دیگری از زمین‌های درنظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت می‌توان به سرعت گرفتن عملیات اجرایی طرح طی روزها و هفته‌های آینده امیدوار باشیم.

انتهای پیام 

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 28892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =