اتمام بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲گانه

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲گانه شهر تهران را اعلام کرد.

امیر شهرابی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام مناطق از محورهای تنظیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بوده و در بخش تملک دارایی غیرمستمر نیز تأمین سرانه های خدماتی در مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله آنها با مناطق برخوردار مدنظر قرار گرفته است. همچنین در بخش تملک دارایی سرمایه ای مستمر و توسعه محله ای مستمر و هزینه ای به بازتوزیع عادلانه و لحاظ میزان کاربری های مناطق نیز توجه شده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه در روند رسیدگی به پیشنهادهای بودجه ۱۴۰۲ مناطق رویکردهای شهردار تهران و شورای شهر اولویت گذاری شده است، اظهار کرد: رویکردهایی چون نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی، توجه به مناطق کم برخوردار، خانواده محوری، مسجد محوری و همچنین اولویت های شورای ششم شهر تهران مدنظر قرار گرفته و اولویت بندی پروژه ها بر اساس آن صورت گرفته است.
به گفته شهرابی، اجرای طرح جدید اصلاح ردیف های اعتباری هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای و مالی، باعث ادغام برخی از ردیف های بودجه ای تکراری و مشابه شد که این امر در جلسات بررسی بودجه پیشنهادی مناطق به تسهیل فرایند بودجه ریزی ۱۴۰۲ شهرداری تهران منجر شد.
وی، افزایش اختیارات مدیران اجرایی در انجام عملیات و هزینه کرد ردیف های اعتباری و رفع برخی از محدودیتهای موجود، کاهش تعداد موافقتنامه های شرح عملیات و امکان مبادله با کیفیت و محتوای قابل استناد، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و افزایش انضباط و شفافیت مالی را از جمله مزایای اجرای طرح ساماندهی و بازنگری ردیف های اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران برشمرد.
شهرابی اذعان کرد: نشست های مجزا برای بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۲ با حضور شهرداران و معاونین مناطق ۲۲گانه به میزبانی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران و با مشارکت نمایندگان معاونت های هماهنگی امور مناطق و فنی و عمرانی و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد، برگزار شد که در این هم اندیشی ها، اقتضائات هر منطقه و نیاز مردم را با توجه به محدودیت های بودجه مدنظر قرار دادیم.
شهرابی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران پس از جمع بندی نظرات و پیشنهادات مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه، لایحه پیشنهادی خود را تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهد کرد.
انتهای پیام/
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 28945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =