آموزش مباحث پسماند به ۱۱هزار شهروند غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ از آموزش چهره به چهره مباحث پسماند به ۱۱ هزار شهروند در راستای ارتقاء فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء در محلات غربی پایتخت در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به افزایش تفکیک پسماند از مبداء از ۹درصد به ۱۳ درصد در محلات غربی تهران گفت: اداره مدیریت پسماند منطقه ۹ در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در محلات غربی تهران اقدامات گسترده ای انجام داده است.
آموزش چهره به چهره ۱۱ هزار شهروند غرب پایتخت 
شهردار منطقه ۹ در خصوص آموزش چهره به چهره  مباحث پسماندبه شهروندان گفت: تاکنون ۱۱ هزار شهروند در غرب پایتخت در ۱۱ شهرک، واحدهای مسکونی و تجاری، مراکز آموزش (مدارس، مهدکودک ها)، مراکز مذهبی (مساجد، حسینیه ها)، سازمان های دولتی و ادارات، مباحث تفکیک پسماند از مبداء را آموزش دیده اند.
استقرار و راه اندازی ۲ مرکز گلماند و پسماند مارکت
این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ در این خصوص افزود: در حال حاضر ۲ مرکز گلماند(در ناحیه ۱ و ناحیه ۲) مشغول فعالیت می باشند که شهروندان در قبال پسماندهای خشک، گل  وگیاه تحویل می گیرند.
او توضیح داد: مرکز گلماند شماره ۱ در خیابان هاشمی، پارک پلازا و مرکز گلماند شماره ۲ در خیابان شهید بختیاری(سی متری جی) تقاطع خیابان سادات مستقر می باشد که میزان پسماند خشک تحویل گرفته در این مراکز ماهانه ۶ تن می باشد.
شهردار منطقه ۹ نیز به فعالیت پسماند مارکت اشاره کرد و گفت: در این مرکز شهروندان با مراجعه و تحویل پسماند های خشک با توجه به نیاز خود، اقلام مصرفی روزانه خود را تحویل می گیرند.  
او در ادامه عنوان کرد: پسماند مارکت در خیابان شهید بختیاری(سی متری جی)، تقاطع خیابان سادات واقع می باشد که میزان تناژ ماهانه آن حدود ۵ تن می باشد.
جمع آوری پسماندهای خشک با خودروهای ملودی دار 
مرتضوی همچنین در این باره تصریح کرد: خودروهای ملودی دار با مراجعه به درب منازل و ادارات  طبق برنامه زمان بندی  و براساس بلوک بندی طراحی شده نسبت به جمع آوری پسماندهای خشک در نواحی اجرا می شود.
او گفت: میزان پسماندهای خشک جمع آوری شده توسط خودروهای ملودی ماهانه حدود ۲۵۰ تن می باشد.
توزیع مخازن ویژه پسماند خشک
این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ گفت: یکی از اقدامات مهم و انگیزشی اداره مدیریت پسماند در راستای ترغیب شهروندان، توزیع مخازن ویژه پسماند خشک می باشد که با توجه به نیاز در خواست کنندگان و میزان مشارکت در امر تفکیک، مخازنی در واحدهای مسکونی، شهرک های مسکونی- نظامی، واحدهای تجاری و مراکز آموزش- اداری توزیع شده که از ابتدای سال تاکنون  ۱۲۶۳ مخزن در مراکز مذکور توزیع شده است.
نظارت بر عملکرد غرفه های بازیافت
شهردار منطقه ۹ با اشاره به عملکرد غرفه های بازیافت  غرب پایتخت تصریح کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به غرفه های ۱۲ گانه مستقر در محلات در ازای دریافت پسماند خشک، وجه نقد پرداخت کرده و یا اقلام مصرفی شوینده را به شهروندان تحویل دهند.  
مرتضوی یاد آور شد: یکی از اقدامات روزانه اداره پسماند منطقه ۹ بازدید از غرفه های مذکور و نظارت بر نظافت، بهداشت و ایمنی غرفه ها می باشد.
او افزود: میزان تناژ ورودی به غرفه های بازیافت در ماه  ۳۰ تن می باشد.
نظارت بر عملکرد پیمانکار منطقه ۹
 شهردار منطقه ۹ در خاتمه یکی از وظایف مهم و اصلی اداره پسماند را به منظور جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز، بازدید و نظارت بر ایستگاه بازیافت و رعایت اصول ایمنی، بهداشت توسط پیمانکار دانست که در صورت عدم رعایت، مطابق مفاد پیمان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام


 

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 28957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =