تشکیل تیم عملیاتی در ستاد مدیریت بحران منطقه۱۶

اولین نشست رابطان عملیاتی در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۶به منظور ایجاد فرماندهی واحد در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سینا یارمحمدی مدیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۱۶ گفت: تجربه حوادث گذشته نشان داده یکی از مهترین اقداماتی که در حوادث و بلایای طبیعی باید مورد نظر قرار گیرد مدیریت واحد و هماهنگی سریع و به موقع دستگاه های اجرایی و خدماتی می باشد، به همین جهت تشکیل تیم های عملیاتی برای هماهنگی هرچه بیشتر ، کمک بسیار مؤثری برای کاهش تلفات حوادث است.

یارمحمدی افزود: فرماندهی ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی و کنترل مناسب عملیات مقابله از مهمترین اقدامات لازم  برای مهار کردن یک حادثه است. لذا اتخاذ تصمیمات مناسب نیازمند اطلاعات دقیق و موثر است، در غیر این صورت تبعات منفی آن عملیات مقابله را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: در حوادث فاجعه باری که با پیامدهای زیانبار و گسترده ای همراه است، وجود یک مکان فیزیکی یا چادر فرماندهی در صحنه حادثه برای حضور مدیران عملیاتی به طور ذاتی به هماهنگ نمودن تصمیم گیری ها و اقدامات اجرایی سازمان های مسئول می  انجامد به خصوص آنکه عملیات موفق نیازمند ایجاد رویه استاندارد، زبان مشترک در استقرار، مدیریت همکاری و اجرای هماهنگ عملیات است و برخورداری از چنین مکانی مانند یک ابزار واکنش سریع در پاسخگویی به حوادث است.

در ادامه کارشناس ستاد مدیریت بحران گزارشی در خصوص برنامه های پیش رو و همچنین به روز بودن نمایندگان نهادهای تخصصی – امدادی عضو این ستاد به مدعوین حاضر در جلسه ارائه نمود.

انتهای پیام 

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 28974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =