افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی بعد از رفع معارضات ملکی تا ۳ ماه آینده/ تولید بیش از ۱۰۰ هزارتن آسفالت در شهریور

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی پس از رفع معارضات ملکی و تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مسعود حق لطفی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارگاه ساخت بزرگراه شهید بروجردی گفت: بخشی از رینگ جنوبی به طول ۵ کیلومتر در ۲ فاز طراحی شده و شروع کار عملیات ساخت این بزرگراه از سال ۹۳ بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم به زودی فاز نخست این پروژه به بهره برداری برسد، افزود: فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی از بزرگراه آزادگان تا میدان الغدیر به طول ۴ کیلومتر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: این بخش دارای ۵ تقاطع و ۱۱ دستگاه پل است که ساخته و تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده است. با رفع معارضان ملکی این محدوده به زودی افتتاح می شود.

حق لطفی با اشاره به مشخصات فنی فاز نخست این پروژه بیان کرد: در فاز نخست این پروژه ۱۵ هزار متر مربع پل سازی انجام شده است. همچنین یک میلیون و ۸۰ هزار متر مکعب خاک برداری صورت گرفته که در حال حاضر ۵۰ هزار متر مکعب آن باقی مانده است.

وی تاکید کرد: در فاز نخست ۱۴۰۰ شمع مورد استفاده قرار می گیرد که از این تعداد تنها ۶۶ شمع مانده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه در فاز نخست در تراز منفی یک است و بخش کندرو این فاز نیز در تراز صفر قرار دارد، باید ۳۱ هزار متر مربع خاکبرداری انجام می شد که اکنون ۵ هزار متر مربع باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید یکی از اهداف معاونت فنی و عمران ساخت دو بزرگراه در شرق و غرب تهران است، یادآور شد: در شرق تهران پروژه شهید شوشتری اجرا می شود که از گردنه تنباکویی آغاز شده و تا بزرگراه یاسینی ادامه دارد. طول این بزرگراه ۱۶.۵ کیلومتر بوده که در حال اجراست.

حق لطفی بیان کرد: در غرب تهران نیز بزرگراه یادگار امام(ره) به دلیل برخورد با پادگان جی متوقف شد و از این نقطه تا آزادگان و شاخه غربی آن که تا بزرگراه فتح و آزادراه ساوه ادامه می یافت، به طول ۹.۳ کیلومتر متوقف شده بود.

وی ادامه داد: این مسیر بزرگراهی به سه قسمت تقسیم می‌شود؛ قطعه اول تا تقاطع بهار به طول ۵ کیلومتر بوده که از سال ۹۵ عملیات عمرانی آن آغاز و تا سال گذشته فاز نخست آن ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ از مهرماه ۱۴۰۰ به سرعت عملیات عمرانی آن در این دوره مدیریت شهری آغاز شد و هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت دارد. با رفع دو معارض ملکی تا ۳ ماه آینده این طرح افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: قطعه دوم از الغدیر تا تقاطع بهار معلم، یک کیلومتر طول و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. فاز سوم نیز به دلیل وجود تقاطع سه سطحی در سال ۱۴۰۲ تمام می شود.

حق لطفی افزود: در حال حاضر از سمت خیابان جی و از داخل پادگان توسعه آغاز شده که در این قسمت با سه معارض دولتی شامل وزارت دفاع، ارتش و آموزش و پرورش و همچنین تعدادی معارض بخش خصوصی شامل مردم و کارخانه روبه رو شده ایم. در یک برنامه زمان بندی ۳ ساله تا ۱۴۰۴ کل ۹.۳ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه شهید بروجردی متصل می شود و نقش جمع کننده و پخش کننده ترافیکی دارد، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده هر قطعه ای که آماده شد سریع‌تر بهره برداری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار پروژه در فاز اول ۳۰۰ میلیارد و قطعه دو ۴۰۰ میلیارد تومان است؛ همچنین شاخه غربی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از پادگان جی تا زرند هزینه دارد.

حق لطفی یادآور شد: در یک سال دو هزار میلیارد تومان رقم مورد نیاز این پروژه است که نیمی از این رقم برای رفع معارض مورد نیاز بوده است؛ در مجموع حدود سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی در پایان تاکید کرد: از سال ۹۵ تا ۹۶ سالانه ۵ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بوده که در این دوره طی ۸ ماه ۱۳.۵ درصد پروژه پیشرفت داشته است.

در حال خرید تجهیزات ۲ کارخانه جدید تولید آسفالت برای شهر تهران هستیم

به گزارش خبرنگار شهر، مسعود حق لطفی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه آسفالت اظهار کرد: در مجموع ۷۳۰ کیلومتر مساحت شهر تهران بوده که از این میزان حدود ۱۱۰ کیلومتر سطح معابر شهری تهران است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: بر اساس بررسی های انجام شده سالانه ۱۱ کیلومتر مربع معادل ۱۰ درصد از سطح معابر شهری نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی ادامه داد: این میزان سطح معابر برای نگهداشت به ۱۱۲میلیون متر مربع که شامل ۲ میلیون تن آسفالت است، نیاز دارد.

حق لطفی با اشاره به اینکه معاونت فنی و عمران مسئول نگهداشت معابر شهر تهران است، بیان کرد: در حال حاضر شهرداری تهران ۴ کارخانه آسفالت دارد که پاسخگوی تمام نیاز شهر تهران نیست و در این دوره مدیریت شهری مقرر شده تا مابقی نیاز شهرداری به آسفالت از طریق ایجاد دو کارخانه جدید تامین شود.

حق لطفی با بیان اینکه در حال خرید تجهیزات دو کارخانه جدید تولید آسفالت برای شهر تهران هستیم، یادآور شد: زمین کارخانه در دو پهنه شرق و غرب تهران قرار دارد، تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و با ورود این تجهیزات به کشور سعی می کنیم تا این دو کارخانه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید آسفالت در ۴ کارخانه تاکید کرد: ظرفیت کارخانه ۸ معادل ۲۰۰ تن در ساعت است. همچنین ظرفیت کارخانه ۹ حدود ۲۴۰ تن در ساعت، کارخانه شماره ۷ حدود ۲۰۰ تن و کارخانه شماره ۶ نیز ۱۶۰ تن در ساعت است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در ادامه گفت: آمارها نشان می دهد در سنوات گذشته ۴۵۰ هزار تن تولید سالانه آسفالت در شهر تهران بوده که معادل یک میلیون تن کمبود در این حوزه بوده اما با خرید دو کارخانه جدید این کمبود جبران می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه شماره ۴ نیز مشغول بتن غلطکی است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶۲۰ هزار تن تولید داشتیم. به عبارتی تولید در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶۰ تن و در سال ۱۳۹۹ نیز ۳۹۰ تن بوده است.

حق لطفی با بیان اینکه امسال در مجموع ۳۰ درصد افزایش تولید آسفالت داشته ایم، ادامه داد: میزان تولید آسفالت در سال گذشته معادل طول مسیر یک لاین مسافت تهران تا اصفهان با عرض ۱۲ متر مربع است.

وی با اشاره به نیاز ۱.۵ میلیون تن تولید آسفالت در سال بیان کرد: این میزان نیاز معادل طول مسافت تهران تا مشهد است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه نگهداشت شبکه بزرگراهی توسط سازمان عمران مناطق و نگهداشت و تهیه آسفالت کوچه ها و معابر برعهده ماست، یادآور شد: حجم تولید آسفالت در این کارخانه ها منجر به خروج  ۴۱ هزار کامیون از کارخانه ها به سطح شهر تهران شده و در مجموع ۸۲ هزار تردد کامیون در کارخانه های ما بوده است.

وی تاکید کرد: دو کارخانه جدید آسفالت با محیط زیست نیز همخوانی داشته و آلایندگی ندارد.

حق لطفی در ادامه گفت: همچنین کارخانه ها مجهز به " بک فیلتر" است و مصالح شن و ماسه مورد نیاز تهیه آسفالت نیز از خارج از مجموعه تهیه می شود تا با کمترین آلایندگی تولید شود.

وی افزود: در ۸ ماه نخست امسال ۵۱۱ هزار تن تولید شده و بالاترین ظرفیت تولید آسفالت در شهریورماه بالای ۱۰۰ تن بوده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: دو کارخانه جدید آسفالت یکی در منطقه ۱۳ و شرق تهران و یکی دیگر در محدوده گرمدره و غرب تهران ایجاد می شود؛ همچنین دو کارخانه ۷ و ۹ نیز در حال اورهال است.

وی در انتها بیان کرد: در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت دو کارخانه جدید و ۳۰ میلیارد تومان نیز هزینه اورهال دو کارخانه است.

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 28998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =