پرداخت ۱۱ میلیارد تومان برای قرارداد رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزان استثنائی/ تحقق حدود ۴۵ درصدی بودجه تا مهرماه

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از پرداخت ۱۱ میلیارد تومان برای تعیین تکلیف رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزان استثنائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف الله فروزنده در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خدمات رسانی خودرو سرویس‌های شهرداری برای ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان استثنائی اظهار کرد: قراردادها در این زمینه در مدت اخیر منعقد شده است. ما پیش از این پنج میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و اخیراً نیز ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص وضعیت یادمان سازه نیز یادآور شد: مسئولیت یادمان سازه تغییر نکرده است؛ یکی از اقدامات ما خرید مصالح از طریق بورس برای پروژه های عمرانی است و این مسئولیت ها به یادمان سازه واگذار شده تا سازمان سرمایه گذاری تأمین مالی، کمک به شرکت ها و افزایش بهره وری آنها را دنبال کند.

افزایش ۳۵.۳ درصدی درآمد ۷ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

فروزنده در خصوص گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به ۳۰ مهرماه گفت: درآمد ما رو به رشد است و در مقایسه با سال گذشته ضمن رشد درآمد از اردیبهشت ماه، می بینیم که در مهرماه درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش غیرنقد وضعیت خوبی نداریم، خاطرنشان کرد: اقدامات در این زمینه به محض اینکه به نتیجه برسد، اعلام خواهد شد. ما به ۷۶ درصد وظیفه خود عمل کرده ایم و وضعیت بهتر خواهد شد.

مشکل پرداخت عوارض تخلفات رانندگی حل شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ارزش افزوده و مواردی از این قبیل نیاز به پیگیری جدی دارد، یادآور شد: مشکل عوارض تخلفات رانندگی حل شد؛ در این خصوص دیوان محاسبات اشکالی را وارد کرده بود، در حالی که خزانه بودجه را در اختیار داشت. خوشبختانه مشکل برطرف شد و دیوان اعلام کرد که پول به شهرداری پرداخت شود.

برگشت عوارض سوخت و معافیت از مالیات بر ارزش افزوده 

وی با اعلام اینکه شهرداری نباید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند، تصریح کرد: با پیگیری از بخش فنی سازمان امور مالیاتی قرار شد این ارزش افزوده را پرداخت نکنیم. همچنین عوارض سوخت نیز برگشت داده شد.

در بخش عمرانی ثبت هزینه به دلیل انجام فرآیند، زمان‌بر است

فروزنده اضافه کرد: در بخش ثبت هزینه ها با رشد رو به رو بوده ایم و به طور جدی دنبال می کنیم که هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های جاری را ثبت کنیم؛ در بخش عمرانی به دلیل انجام فرآیند، ثبت در زمان طولانی تری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورا نیز همراهی کند تا منابع درآمد پایدار مشخص شود، تصریح کرد: باید ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه را در نظر بگیریم و بر این اساس ما ۴۴.۸۲ درصد از بودجه را محقق کرده ایم. امیدواریم بتوانیم بودجه ۵۰ هزار میلیاردی را محقق و سپس برای تحقق ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر اقدام کنیم.

انتهای پیام/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 29032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =