برگزاری مانور فرضی زلزله با مشارکت دانش‌آموزان در مدارس منطقه ۲۰

شهردار منطقه ۲۰ گفت: به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، مانور آموزشی با محوریت پناهگیری،تخلیه امن اضطراری و انتقال مصدومان به مکان امن، در مدارس منتخب منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با اشاره به صدا درآمدن زنگ زلزله در تمامی مدارس شهرری؛ گفت: همزمان با هشتم آذرماه "روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس" مانور آموزشی و آمادگی در برابر زلزله در ۶ مدرسه دخترانه و پسرانه برگزار شد.

 ناظم رضوی هدف از برگزاری این مانور را ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء آمادگی دانش آموزان و مربیان مدارس در زمان وقوع حوادث غیر منتظره عنوان کرد و افزود: مانور آموزشی در مدارس دخترانه شهدای فولاد،بعثت،توحید و مجتهده و پسرانه شهید بهشتی و نیکان برگزار و بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز با اصول پناهگیری، تخلیه امن اضطراری و انتقال مصدومان آشنا شدند.

او با تاکید بر تاثیرگذاری آموزش اصول ایمنی و مدیریت بحران به اولیاء و مربیان مدارس و دانش آموزان در اشاعه فرهنگ ایمنی و آشنایی با راه های مقابله با حوادث، افزود: آشنایی دانش آموزان با اصول و مبانی مدیریت بحران و تمرین چگونگی پناهگیری صحیح، تخلیه امن اضطراری، اطفای حریق و امداد و نجات از اهداف برگزاری این مانور ها در مدارس است.

شهردار منطقه با بیان اینکه این مانورها با همکاری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه و آموزش و پروش ناحیه ۲ شهرری برگزار شد، اضافه کرد: به منظور آشنائی دانش آموزان با اصول اطفاء حریق، آموزش تئوری و عملی چگونگی استفاده از کپسول های اطفاء حریق انجام شد.

مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله همزمان به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در تمامی مدارس شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام 

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 29077

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =