دیدار وزیر ارشاد با شهردار تهران

عصر امروز شهردار تهران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، عصر امروز -سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱، علیرضا زاکانی شهردار تهران میزبان محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونانش بود. 

در این دیدار موضوعاتی مانند جشنواره فیلم فجر و مشارکت شهرداری در تولید آثار سینمایی،  ساخت شهرک سینمایی در مجموعه شهر آفتاب، استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی شهر برای تبلیغات فیلم‌های سینمایی، استفاده از فضای ۷۰۰ متری در خیابان سی تیر برای ایجاد موزه عروسک مورد درخواست وزارت ارشاد قرار گرفت.

همچنین تعیین تکلیف سینماهایی که بافت شهر را فرسوده کرده است، توسعه سینماها، حل مشکلات تئاتر شهر، موزه سینما و فضای سبز مجاور آن نیز از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

ایجاد شهرک‌های سینمایی در مجموعه شهر آفتاب 

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سیاست ما در مجموعه شهرداری این است که با تمام دستگاه‌ها مشارکت و ظرفیت‌های تهران را افزایش دهیم، اظهار کرد: در مجموعه شهر آفتاب می توانیم زیرساخت هایی درباره شهرک سینمایی به صورت مشترک ایجاد کنیم. در خیابان سی تیر هم موزه عروسک و سینمای کودک و نوجوان می توان ایجاد کرد. همچنین برای توسعه سالن های سینما آمادگی داریم و حتی در باغ کتاب درتلاش هستیم که تعداد سالن ها را بیشتر کنیم.

وی افزود: درباره سینماهای قدیمی اگر این سازه ها ماندگاری و استحکام داشته باشند می توانند بازسازی شوند و اگر استحکام لازم را نداشته باشد می توان آنها را نوسازی کرد، علاوه بر این در فضاهای تبلیغاتی می توانیم فرصت های جدیدی به وزارت ارشاد اختصاص دهیم.

امسال جشنواره فجری متفاوت خواهیم داشت

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر به یکی از نمادهای جشن پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل‌ شده، عنوان کرد: امسال جشنواره ای متفاوتی را خواهیم داشت و یکی  از اقداماتی که انجام دادیم این است که جشنواره جهانی را در کنار آن در یک زمان برگزار می کنیم؛ در این خصوص کمک شهرداری را برای برگزاری این جشنواره و در اختیار قرار دادن برج میلاد را درخواست می کنیم و همچنین مشارکت شهرداری در بحث تولیدات آثار مرتبط با شهر تهران و کمک به اجرای جشنواره حقیقت را تقاضا داریم.

نقش مداخله‌گر شهرداری و مشارکت در سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی  

محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این دیدار گفت: از سال گذشته ارتباطات خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و اعتقاد ما این است که شهرداری در حوزه فرهنگی به جز پشتیبانی نقش مداخله گر و مشارکت در سیاست گذاری داشته باشد، همچنین از وزارت ارشاد خواستاریم که موضوعات مرتبط با شهر و آسیب های اجتماعی در جشنواره ها دیده شود. 

انتهای پیام/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
کد خبر: 29081

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =