۳۲ پروژه کلان پارک‌سازی در دستور کار قرار دارد/ مناسب‌سازی ۶۴ بوستان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ۳۲ ‌کلان‌پروژه پارک‌سازی در شهر تهران در حال اجراست که تعدادی از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، علی محمد مختاری در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران همزمان با پانزدهمین شنبه امید و افتخار با بیان اینکه دو هزار و ۳۵۲ بوستان محله ای منطقه ای و شهری در شهر تهران وجود داد، اظهار کرد: ۱۲۷ بوستان مناسب سازی شده و در طول امسال ۱۱۷ مناسب سازی در دستور کار بوده که ۵۳ بوستان به طور کامل انجام شده و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه سرانه فصای سبز شهر تهران مطلوب است، یادآور شد: سرانه باید برای هر فرد ۱۰ متر مربع باشد که در تهران سرانه درون شهری ۱۶ متر مربع است و بر اساس برنامه، توزیع عادلانه فضای سبز را در مناطق خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک و اجرای دو بوستان باغ نظر و باغ سبزی بوده است، تصریح کرد: بیش از ۳۲ پروژه کلان پارک سازی در حال انجام است که تعدادی از آنها تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 

مختاری افزود: امسال هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در تهران ایجاد و ۱۵ اسفندماه این هزار و ۵۰۰ هکتار رسما به کمربند فضای سبز شهر افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ابتدای دی‌ماه نهال مورد نظر و پوشش گیاهی مدنظر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ به شهروندان تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است؛ مناسب‌سازی معابر ۲،۵ و ۱۳ همزمان با مناسب‌سازی بوستان باغ سبزی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 29154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =