۳۰۰ معبر مناسب‌سازی می‌شود/ رشد ۱۰۷ درصدی مناسب‌سازی ساختمان‌ها و ۲۵درصدی معابر در یک سال اخیر نسبت به ۱۶سال گذشته

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: مناسب‌سازی ساختمان‌های شهر تهران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر به عنوان روز معلولین اظهار کرد: این روز، روز «ما می‌توانیم» و مصداق «خواستن توانستن» است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار سال قبل ۱۲ آذرماه را نقطه شروع برای سلامت شهری و شهروندی و شهر نرم اعلام کرد، یادآور شد: در جلسات ستاد مناسب سازی شهر تهران، افراد دارای معلولیت شرکت می‌کنند.

وی افزود: مداخلات کالبدی، هوشمندسازی، تامین زیرساخت های الکترونیک، مشارکت پذیری در تعریف پروژه ها و پیش‌بینی ناوگان حمل و نقل عمومی برای افراد معلول در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صارمی با اشاره به نیاز ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای مناسب سازی معابر خاطرنشان کرد: در هر ناحیه ۲ معبر بر اساس منازل معلولان و نوع معلولیت آنها مناسب سازی می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد:  ۵۴ ساختمان از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۴۰۰ مناسب سازی شده اند این در حالی است که امسال ۵۸ ساختمان مناسب‌سازی شده که ۱۰۷ درصد رشد را در این زمینه نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نسبت به ۱۶ سال اخیر شاهد رشد ۲۵ درصدی مناسب‌سازی معابر بوده‌ایم، گفت: در ۱۶ سال گذشته ۱۶۶ کیلومتر مناسب سازی معابر صورت گرفته اما آمار امسال ۲۵۶ کیلومتر است و حداقل ۳۰۰ معبر مناسب‌سازی خواهد شد.

صارمی با اعلام اینکه در طول ۱۶ سال تعداد بوستان‌های مناسب‌سازی شده پایتخت ۱۲۹ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۱۷ بوستان مناسب‌سازی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در یکی از شنبه‌های «امید و افتخار» نیز ۲۰ دستگاه ون برای معلولان رونمایی شد، تصریح کرد: باید مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی(ع) و امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس و شادمان سرعت بگیرد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 29155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =