افتتاح دو ورودی جدید در ایستگاه‌های خط ۷ مترو تا پایان سال

به موجب تلاش‌های صورت گرفته، دو ورودی جدید در ایستگاه‌های خط ۷ مترو تهران تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد؛ ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت و ورودی دوم ایستگاه تربیت مدرس.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،  "محمود یوسفی" مجری خط ۷ مترو تهران گفت: هر ایستگاه مترو برای بهره‌برداری ایمن و همچنین تسهیل عبور و مرور مسافران، حداقل به دو ورودی نیاز دارد و در برخی موارد حتی ایجاد ورودی‌های بیشتر نیز الزامی به نظر می‌رسد.

در این راستا ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت که در واقع ورودی شمال شرقی آن محسوب می‌شود به همراه ورودی دوم ایستگاه تربیت مدرس که یک سالن بلیت فروشی جدید را نیز شامل می‌شود، در دست تکمیل قرار داشته و امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری آماده افتتاح شوند؛ ارزش ریالی این دو پروژه در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

با بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت، مراجعان بیمارستان امام خمینی (ره) و مراکز درمانی همجوار از یک مسیر دسترسی جدید بهره‌مند خواهند ‌شد. همچنین افتتاح ورودی دوم ایستگاه تربیت مدرس، به معنای ایجاد دسترسی مستقل مسافران خط ۶ به این ایستگاه بوده و شهروندان مناطق امیرآباد و محله‌های مجاور از این حیث شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

پیش از این ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت در اسفند سال ۱۴۰۰ و ورودی نخست ایستگاه تربیت مدرس در اسفند سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده‌ بود.

یوسفی در ادامه صحبت‌های خود به رفع نقایص برخی ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری خط ۷ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۴ رشته آسانسور در ورودی جنوب غربی ایستگاه بریانک نیز مدنظر قرار دارد و این امر در تداوم اقدامات برنامه‌ریزی شده برای تکمیل امکانات ایستگاه‌های افتتاح شده قبلی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام 

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 29166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =