تغییر المان‌های ترافیکی در منطقه ۲۱ در آینده نزدیک

جلسه ارزیابی نگهداشت معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه ۲۱ با هدف بررسی وضعیت حمل ونقل عمومی و امکان سنجی توسعه خطوط اتوبوس تندرو و متروی شهری برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ محمدرضا پوریافر شهردار منطقه با اشاره به اولویت قرار دادن شهروندان و نیازهای آنان در حوزه ترافیک، گفت: منطقه ۲۱ دارای بافت غالبا صنعتی بوده و همجواری صنعت و سکونت مشکلاتی را در این زمینه پدید آورده است. شهرک های پراکنده و محصور که عمدتا کم برخوردار نیز هستند، کار را کمی پیچیده تر کرده است.

وی با تاکید بر پروژه های فرامنطقه ای دو گاز و متوسلیان-باغستان که از افتخارات منطقه ۲۱ به شمار می روند، افزود: این دو پروژه نیازمند توجه ویژه و تخصیص بودجه مناسب و ردیف اعتباری است. پروژه کلیدی دیگر مترو است که برای منطقه ای با توجه به رشد جمعیت فزاینده موجود، از مهم ترین ضروریات است.

شهردار منطقه ۲۱ ادامه داد: در این منطقه با عنایت به فراوانی زمین های بایر و ساخت و سازهای بیشمار، یکی از اولویت های مهم توسعه حمل و نقل عمومی است. مالکان توجه ویژه ای به ساخت و سازهای جدید در منطقه دارند که فرصت سرمایه گذاری را به وجود آورده و همچنین در بحث اتوبوس ها به زودی شاهد تغییر چهره شهر در این بخش خواهیم بود.

پوریافر در خاتمه با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه ترافیک و حمل و نقل و تاکید بر پاکیزگی بصری بیان کرد: المان های ترافیکی باید در معرض دید و پاکیزه باشند. در این منطقه شاهد اتفاقات خوبی در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

در ادامه این جلسه درخشان معاون بازرسی در حوزه ترافیک نیز گفت: تمامی استانداردها می بایست رعایت شوند و خط کشی ها براساس ابلاغ اداره کل ایمنی باشد. زیر ساخت ها با اصلاح خطوط و علائم درست می شود. عملکرد مناسب منطقه ۲۱ در کاهش آمار فوتی های ناشی از تصادفات بسیار خوب بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در منطقه ۲۱ کارهای بسیار زیادی انجام شده، تاکید کرد: در قالب برنامه های عملیاتی منسجم، نیازها شناسایی می شوند و موارد ضروری در چارچوب قوانین موجود اجرایی خواهند شد.

درخشان با تاکید بر اینکه منطقه ۲۱ جزء مناطقی است که جای توسعه دارد و این نشانه و نماد خوبی است که در آن تحرک و تحول به چشم می خورد؛ خاطرنشان کرد: شبکه ناظرین تشکیل شده که اساسا بر دو مبنا استوار است؛ یکی، شناسایی و انعکاس تخلفات و فساد و دیگری شناسایی بسترهای سالم که مانع از تخلفات صورت گرفته در این حوزه باشد.

انتهای پیام

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 29169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =