آغاز عملیات احداث یک سازه مستهلک کننده تندآب در تقاطع رودخانه کن با بزرگراه فتح

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، از آغاز عملیات احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "سید مهدی پورهاشمی" که متعاقب برگزاری نخستین نشست کارگاهی پروژه احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن سخن می گفت، با اشاره به تاکید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص تسریع عملیات اجرایی پروژه های ایمن سازی، احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران، احداث این سازه مستهلک کننده را یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت خاکریزآب در راستای این امر مهم و نیز ایمن‌سازی شهر مقابل سیلاب دانست.

وی مجاورت پروژه با دو شن‌چاله قدیمی در حاشیه رودخانه کن را از ضرورت های اجرای سریع سازه فوق خواند و یادآور شد: موقعیت سازه مستهلک کننده در تقاطع رودخانه کن و بزرگراه فتح، پایین‌دست پل راه‌آهن بوده و عملیات اجرایی آن شامل ۲ مرحله انحراف آب، احداث سازه مستهلک‌کننده (شامل آستانه بتنی، حوضچه آرامش و دیوار حائل) و جاده دسترسی است؛ عرض سازه مستهلک‌کننده ۴۲ متر  و ظرفیت حداکثر سیلاب عبوری از روی آن ۴۸۰ مترمکعب بر ثانیه می باشد که براساس دوره بازگشت ۲۰۰ ساله طراحی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، احداث سازه مستهلک کننده یادشده متضمن ایمنی اراضی پایین‌دست مقابل سیلاب بوده و برای اجرای آن یک برنامه زمانبندی ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایین‌دست سازه مستهلک‌کننده، عملیات اجرایی احیا و ساماندهی رودخانه کن به طول ۲۶۵۰ متر در جریان است که شامل برم‌بندی سواحل، احداث دیواره‌های حفاظت سواحل و کاشت گیاه، احداث ۳ دستگاه شیب‌شکن و گابیون‌بندی محدوده پل شهید بروجردی می‌باشد.

انتهای پیام 

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 29223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =