ضرورت مناسب‌سازی فرهنگی در موضوع معلولیت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مهمترین مشکلی که افراد معلول از آن رنج می‌برند، نگاه نامناسب شهروندان به موضوع معلولیت است که مناسب‌سازی فرهنگی در این زمینه اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، حمید صاحب در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدف و شاخص اصلی سلامت، داشتن زندگی اجتماعی و اقتصادی مثمر است، اظهار کرد: از نظر مبانی اسلامی ما این امر حداقلی است و ما رسیدن به توسعه انسانی و مقام قلب سلیم و انسان متعادل را در نظر داریم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه باید دید که آیا زمینه رشد و تعالی برای معلولان فراهم است، تصریح کرد: باید ببینیم که مشکل اصلی ما چیست که استعداد معلولان شکوفا نمی شود؟ دلیل این است که به اندازه ای که برای آحاد شهروندان فرصت فراهم است، برای معلولان دسترسی به امکانات شهری از جمله ایاب و ذهاب، بهداشت و آموزش فراهم نیست.

وی در ادامه یادآور شد: به اعتقاد من مهمترین مشکلی که این افراد از آن رنج می برند، نگاه نامناسب شهروندان به موضوع معلولیت است؛ مناسب سازی فرهنگی در این زمینه اولویت دارد و باید نگاه ما از نیمه خالی به نیمه پر لیوان تغییر کند.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 29305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =