تداوم آلاینده‌ها در هوای پایتخت تا فردا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۴۵ قرار گرفته و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته هوای ناسالم و شاخص ۱۵۴ را تجربه کرد و به همین ترتیب، یازدهمین روز ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسید.

با توجه به آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته و تداوم آن، بر اساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تمام مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه تعطیل بوده و کلاسها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود؛ همچنین به کودکان، سالمندان و گروه های حساس توصیه می شود در این روزها از فعالیت سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به شرایط نسبتاً پایدار جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و با حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد.

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت؛ تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا یکشنبه ۲۰ آذرماه و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط پایدار جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه ادامه خواهد یافت و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است از ابتدای امسال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۳ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۱ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک در تهران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 29414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =