نگهداشت برج میلاد در دوره قبل رها شده بود/ ۱۴ پل پایتخت؛ در دست مقاوم‌سازی

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال‌ ۹۶ تا سال قبل تنها چهار پل مقاوم‌سازی شده بود، اما امسال تعداد ۱۴ پل در دست مقاوم‌سازی است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید محمد آقامیری در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از مقاوم سازی پل های شهر تهران با بیان اینکه نگهداشت برج میلاد در چهار سال دوره قبل رها شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات خوبی در زمینه مقاوم سازی صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران ۷۵۳ پل دارد که قدمت تعدادی از آنها به بیش از ۶۰ سال می رسد، یادآور شد: پیش از انقلاب ۳۹ تقاطع و ۴۷ پل داشتیم. از انقلاب تا سال ۱۳۸۱ تعداد تقاطع ها به ۷۱ مورد و تعداد پل ها به ۱۵۵ مورد رسید. از سال ۸۱ تا امروز نیز ۳۳۳ تقاطع و ۵۵۱ پل ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش قدمت پل‌ها تا چند دهه با اقدامات مقاوم سازی شهرداری تهران تصریح کرد: از ۷۵۳ پل موجود در تهران، ۴۵ درصد بتنی و ۵۵ درصد فلزی هستند. تعداد ۱۹ پل در سالهای ۹۳ تا ۹۶ و از سال ۹۶ تا سال قبل تنها چهار پل مقاوم سازی شده است، اما در سال ۱۴۰۱، ۱۴ پل در دستور کار قرار گرفته که ۶ طرح امسال به بهره برداری می رسد، ۸۰ تعمیر تخصصی انجام شده، مطالعات ۶ طرح به اتمام رسیده،۱۲ پل مقاوم سازی در جریان است و ۹ پل در مرحله انتخاب مشاور است.

آقامیری با بیان اینکه مقاوم سازی ۴۴۱ پل بر عهده مناطق است که اقدامات ۲۱۰ مورد انجام شده و ۲۳۱ مورد در سالهای بعد در دست اقدام است، یادآور شد: بیشترین پل در منطقه ۴ به تعداد ۷۴ پل و کمترین تعداد پل ها در منطقه ۹ است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه عمده مشکلات پل های ما سرقت تجهیزات و درز انبساط موجود است، گفت: درزهای انبساط در پل ها در حال رفع و اقدامات مورد نیاز از جمله بتن ریزی مجدد با نظر مشاور در حال انجام است.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 29465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =