برگزاری آئین یلدای فاطمی در محلات  منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری آئین یلدای فاطمی با هدف ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و اهدای سبد اقلام به خانواده های کم برخوردار خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی شهردار این منطقه از برگزاری آئین یلدای فاطمی با اجرای برنامه هایی چون حافظ خوانی و اهدای سبدهای اقلام یلدایی به شهروندان کم برخوردار خبر داد و گفت: مقارن شدن شب یلدای امسال با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ما را بر آن داشت تا با برگزاری مراسم شب یلدای فاطمی میزبان ۲۳۰ نفر از کودکان کار و خیابان با مشارکت سازمان رفاه و خدمات اجتماعی در موزه ملی قرآن کریم باشیم.
موسوی افزود: این برنامه صبح روز گذشته در موزه ملی قرآن کریم و با اجرای آئین حافظ خوانی و شعر خوانی،برپایی سفره یلدای فاطمی، قرائت جمعی سوره کوثر ،برگزاری مسابقه برای کودکان کار و خیابان و با اهدای بسته های کمک معیشتی یلدایی به آنان برگزار شد.
شهردار منطقه ۱۱ تهران تصریح کرد: همچنین اقلام اهدایی یلدایی که شامل آجیل و میوه بود به نیازمندان و خانواده های کم برخوردار در سطح محلات شیخ هادی انقلاب،مخصوص، عباسی، حر و راه آهن اهدا شد.
موسوی با اشاره به اجرای مراسم یلدای فاطمی در سرای محلات سطح منطقه گفت : در  سرای محله اسکندری نیز مراسم یلدای فاطمی ویژه کودکان بی سرپرست  و مددجویان خیریه نبی اعظم برگزار شد.این مراسم با اهدای جایزه نقالی خوانی، قرائت جمعی سوره کوثر، قرائت سوره شریف کسا و احادیث حضرت زهرا(س) برگزار شد. 
شهردار منطقه ۱۱ تهران در انتها گفت:  جشنواره میوه و غذا در سرای محلات آگهی؛ اسکندری، امیریه و قلمستان برگزار شد. همچنین مراسم  عکاسی با عنوان" عکس های ماندگار یلدایی" ویژه شهروندان در سرای محله عباسی راه آهن و حلال احمر نیز در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 29922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =