استفاده از تمام ظرفیت‌های حقوقی و فنی برای ایمن کردن منطقه ۷

سی نهمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران و هفتمین جلسه شهر ایمن با حضور رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۷ و جمعی از مدیران این منطقه، نمایندگان آتش نشانی، ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در جریان این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه به ارائه گزارش اقدامات اجرا شده در این منطقه در راستای کمیته ایمنی پرداخت و گفت: در ابتدا با جلساتی که با همکاران مان در سازمان آتش نشانی داشتیم و براساس لیست کلی که برای شهر تهیه شده بود، لیست مختص به منطقه ۷به صورت متمرکز در اولویت اقدامات قرار داده شد و برای هر کدام از ساختمان هایی که در لیست قرمز قرار داشتند یک راهکار عملی مدنظر قرار دادیم.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی با رئیس محترم دادستانی برگزار کردیم تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت قضایی در این موضوع بهره ببریم از همین رو بازدیدهای میدانی ویژه پلاک های قرمز و مراکز مورد نظر برقرار و دستوراتی برای املاک صادر و از تمام ذی مدخلان در محل دعوت و برای هر ملک کمیته ای در سطح عالی تشکیل شد.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: تعاملات خوبی با نهادهای مختلف برای برقراری کمیته ایمنی و مدیریت بحران داریم و از ظرفیت های حقوقی در این موضوع به خوبی در حال استفاده هستیم. در بحث عرصه های عمومی نیز تمرکز بر بحث HSE داریم و اقدامات موثری نیز در این حوزه انجام شده است.

وی در ادامه درخواست های خود از رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تامین اعتبار معنادار در بخش مدیریت بحران برای وزارتخانه ها و دیگر نهادها در بودجه سال ۱۴۰۲، معرفی مجری های ذی صلاح در سطوح مختلف از سوی نهادهای تخصصی مثل آتش نشانی و مدیریت بحران برای حل مشکل ایمنی ساختمان ها، استفاده از تجربه موفق شهرداری در دفاتر تسهیلگری در نوسازی بافت فرسوده و استفاده از چنین ظرفیتی در بحث ایمنی را مطرح کرد.

انتهای پیام 

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 30703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =