افتتاح ۱۳ مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در پایتخت تا پایان سال

آیین افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار منطقه ۱۶ تهران با حضور احمد احمدی صدر رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ و تنی چند از مدیران ارشد شهری و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر در آیین افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار منطقه ۱۶ گفت: این مرکز هفتمین مرکزی هست که به حول و قوه الهی در کلانشهر تهران افتتاح می کنیم.طی مدتی که در شهرداری تهران حضور داریم با این نگاه و رویکرد آمدیم که منتظر اتفاقات بزرگ و دهن پرکن نباشیم و یعنی اینکه اشتغالی ایجاد کنیم و هزاران نفر مشغول بشوند، ما به این وعده ها می گوییم حرف های درست اما سنگ های درشت و خروجی درستی هم ندارد.

وی افزود: در این شرایط باید به اشتغال های خانگی در مناطق تمرکز کنیم و اینکه ۲۰ تا ۵۰ تا و ۱۰۰ تا شغل های خرد و خانگی را به خوبی ساماندهی کنیم و به واقع حرکت انقلابی و جهادی برای مردم یعنی همین.

احمدی صدر تاکید کرد: در گذشته متاسفانه زنان سرپرست خانوار، مشاغل خرد خانگی و کوچک اما پایدار، چندان مورد حمایت و توجه قرار نگرفتند.تولید می کنند اما بازار فروش ندارند و یا انحصاری است. همان فرد پولدار که مغازه دارد، پول در بانک دارد، بازارچه های محلی و دستفروشی هم در اختیار اوست و این اصلا خوب نیست. ما در آخرین جلسه ای که در مجموعه سازمان خدمات اجتماعی و ساماندهی داشتیم درخواست کردیم که می خواهیم بیش از ۵۰۰ غرفه در تهران ویژه بانوان و مشاغل خانگی به صورت ثابت داشته باشیم آن هم در محل هایی که برند هستند و کانون فروش محسوب می شوند.مثل جمعه بازارها، شنبه بازارها و ... و همچنین مشاغل خانگی جای ثابت داشته باشند تا همه بدانند که فلان فروشنده یکشنبه ها در فلان محله مستقر است.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اذعان داشت: این خواسته و خواهشی بوده که صاحبان مشاغل خرد و خانگی داشتند و متاسفانه اجابت نشده بود که ما با کمک اداره ساماندهی و اعتباراتی که در نظر گرفتیم تلاش داریم تعداد این غرفه ها  تا ۱۰۰۰ غرفه هم افزایش دهیم.اگر به هر شغل خانگی یک روز در هفته غرفه بدهیم گستره زیادی پیدا می کند که مشکل شهر تهران را هم تا حدی زیادی حل می کند.

احمدی صدر همچنین گفت: نکته دیگر اینکه ما در ظرف یک سال ۷ مرکز توسعه کسب و کار و کارافرینی افتتاح کردیم و در حوزه مسئولیت  اجتماعی سایر نهادها هم کمک می کنند تا کارها پیش برود. به یاری خداوند متعال ۱۳ مرکز دیگر تا پایان سال از این دست مراکز افتتاح می شود که بین ۳ هزار تا ۵ هزار شغل ایجاد می شود. دست اندرکاران عزیز خوب می دانند که حتی یک شغل ایجاد کردن هم بسیار سخت است و زحمت دارد اما ما از پتانسیل های شهرداری تهران استفاده می کنیم و یک باری از روی دوش شهر بر می داریم تا خانواده ها کمتر با مشکل اشتغال روبرو باشند.

احمدی صدر با بیان اینکه توجه ما در مراکز کارآفرینی بیشتر روی قشر آسیب دیده و در معرض آسیب است خاطرنشان کرد:کسانی که در خانواده شان آسیبی وجود دارد و مشکل اشتغال هم دارند با این کار می خواهیم بخشی از گرفتاری آنها را حل کنیم. موضوع زنان سرپرست خانوار چندین متولی دارد که البته شهرداری متولی آن نیست اما تکلیف که هست و شهرداری تهران که امروز ادعای انجام کارهای جهادی و انقلابی را دارد باید این ادعا را ثابت کند.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه معتادین متجاهر و کودکان کار اشاره کرد و افزود: در این حوزه اقداماتی مهم برای جمع آوری معتادین متجاهر داشتیم. همه می‌دانند که پیش از این وضعیت ساماندهی معتادین متجاهر نابسامان بود و تذکرات موکد مقام معظم رهبری در سال های ۹۵ و ۹۶ این بود که این ساماندهی اتفاق بیفتد تا اینکه در این دوره از مدیریت شهری، شهرداری تهران در یک اقدام جهادی وارد شد و ساماندهی معتادین متجاهر را سروسامان داد. در ظرف کمتر از هفت الی هشت ماه ۵ هزار ظرفیت جدید در قالب ۹ مجتمع ساماندهی معتادین متجاهر ایجاد شده و بار بزرگی را از روی دوش تهران برداشته است.

احمدی صدر ادامه داد: در مسئله کودکان کار برنامه ریزی هایی صورت گرفته که در صورت تصویب، در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با کمک همه دستگاه ها و نهادها و سازمان های متولی در بازه زمانی ۶ ماه تا سه سال این معضل را حل کنیم.

انتهای پیام

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
کد خبر: 30718

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =