اشتراک نظر شهرداری و شورا در اجرای بودجه‌ریزی مشارکتی/ پای تهرانی‌ها به پروژه‌های بزرگ باز می‌شود

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز شورای شهر و شهرداری به اشتراک نظر رسیده‌اند که سهم مردم در تعریف پروژه‌های پایتخت در برنامه و بودجه سالیانه افزایش پیدا کند.

میثم مظفر در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به اجرای بودجه‌ریزی مشارکتی در مدیریت شهری پایتخت اظهار کرد: بودجه ریزی مشارکتی در بسیاری از کشورها استفاده می شود و به گونه‌ای‌ست که ترجیحات و مطالبات مردم به صورت جدی، محل اثر می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری بر اساس بودجه‌ریزی مشارکتی، مردم در محلات و معابر خود تصمیم می‌گیرند به چه موضوعاتی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: مردم بر اساس این بودجه‌ریزی، برای حل مسائل ایده می‌دهند، در تدوین ایده‌ها و اجرای آن مشارکت می‌کنند و در نظارت بر تحقق ایده‌ها نیز مشارکت دارند.

وی تأکید کرد: به عبارتی در چرخه برنامه‌ریزی، مردم مشارکت حداکثری دارند و این در حالی‌ست که بودجه‌ریزی تاپ‌داون تنها با مشارکت جمعیت خبرگان اجرایی می‌شود؛ البته ما به کار خبرگانی نیز نیاز داریم اما در استراتژی کلان باید به سمتی برویم که مطالبات مردم را با رویکرد بودجه ریزی مشارکتی افزایش دهیم.

مظفر با بیان اینکه شهرداری تهران برای اجرای بودجه‌ریزی مشارکتی، سامانه «من شهردارم» را راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: این سامانه به عنوان گام آغازین در بودجه‌ریزی مشارکتی ایجاد شده و توقع داریم فرآیندها تکمیل شود تا مردم در محلات خود نسبت به پیشنهاد پروژه ها در دفترچه بودجه‌ریزی اقدام دهند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه این نوع از بودجه ریزی پیش از مدیریت شهری جدید اجرایی نشده بود، تصریح کرد: بودجه ریزی مشارکتی از ابتدای این دوره توسط کمیسیون برنامه بودجه مطرح شد و شهردار تهران نیز به این پیشنهاد واکنش بسیار مثبتی داشت.

وی اضافه کرد: امروز در اجرای این بودجه‌ریزی به اشتراک نظر رسیدیم و انتظار داریم هر چه زمان می‌گذرد سهم مردم در تعریف پروژه‌ها در برنامه و بودجه سالیانه افزایش پیدا کند.

مظفر با بیان اینکه پروژه‌های توسعه محلی شامل هزار و ۳۰۰ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان که امسال مصوب شده بود یکی از مصادیق بودجه ریزی مشارکتی به شمار می رفت، گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح رصد و با نظرخواهی از شهروندان، شورایاری‌ها و معتمدین بررسی و درخواست‌های آنها به پروژه تبدیل شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در طرح‌های بزرگ پایتخت خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما برای رفع معضلات بزرگ شهرداری، این است که مسائل را به اشتراک نظر بگذاریم و مردم برای این مشکلات ایده های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 30945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =