۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 30990

دلیل کوچ دوباره معتادان متجاهر به محلات قدیمی

۲۵ هزار تخت برای مراکز ماده ۱۶ در استان تهران ایجاد شده است/ معتادان متجاهری که جمع‌آوری می‌شوند دوباره در مدت کوتاهی در خیابان رها می‌شوند
دلیل کوچ دوباره معتادان متجاهر به محلات قدیمی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دلیل بازگشت معتادان به برخی محلات پر آسیب را تشریح کرد.

به گزارش شهر ، احمد احمدی صدر درخصوص بازگشت معتادان متجاهر به محلاتی مانند هرندی گفت: «متولی معتادان متجاهر، ستاد مبارزه با مواد مخدر است. در شهرداری ظرفیت برای نگهداری ۵ هزار معتاد متجاهر ایجاد شده است و از این افراد نگهداری و صیانت می‌شود. برای بعد از بهبودی امکان کارآفرینی فراهم شده است و این پرسش مطرح است که چرا نهادهای مسئول معتادان متجاهر را جمع‌آوری نمی‌کنند؟»

وی ادامه داد: «چرا معتادانی که جمع‌آوری می‌شوند دوباره در مدت کوتاهی در خیابان رها می‌شوند؟ جواب کدام را باید بدهیم. شهرداری اعلام آمادگی کرده که در حوزه معتادان متجاهر ظرفیت ایجاد می‌کند که به تعهد خود عمل کرد اما طرح جمع‌آوری به موقع انجام نمی‌شود. قرار بود این معتادان زودهنگام آزادسازی نشوند اما این اتفاق در گردش است درحالی که باید یک ماه طرح جمع‌آوری انجام شود و اینها به مراکز ماده ۱۶ بروند.»

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: «۲۵ هزار تخت برای مراکز ماده ۱۶ در استان تهران ایجاد شده که باید این افراد در این مراکز مستفر شوند و آزادسازی زودهنگام هم اتفاق نیفتد تا وضعیت معتادان متجاهر ساماندهی شود.»

منبع: پانا 

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 30990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =