شهروندان می توانند عوارض شهرسازی را به صورت اقساطی پرداخت کنند/درخواست ۶ هزار و ۲۰۰ نفر برای صدور پروانه ساختمانی در سال جاری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن اعلام ارائه تخفیفات تا ۳۰ درصد، برای پرداخت عوارض شهرسازی، گفت:شهروندانی که تمایلی به استفاده از مشوق ها برای پرداخت عوارض شهرسازی ندارند، می توانند بدهی خود را طی اقساط ۲۴ ماهه بدون هیچ افزایشی پرداخت کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "سلام خبرنگار" در خصوص مشوق های تعیین شده برای پرداخت عوارض شهرسازی، گفت: یکی از برنامه های شهرداری تهران به عنوان یک نهاد خدمتگزار، تسهیل و گشایش در حوزه ساخت و ساز مسکن است و از آنجاییکه قیمت مسکن در پایتخت، روند فزاینده ای دارد، مدیریت شهری تهران، در سال جاری مشوق های ویژه ای را در حوزه عوارض شهرسازی برای متقاضیان دریافت پروانه و گواهی ساختمانی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: یک بخش از این بسته تشویقی متعلق به بازه زمانی ۲۱ دی تا ۲۰ بهمن ماه است که در این بسته برای مبلغ تا یک میلیارد تومان عوارض ۳۰ درصد تخفیف، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۲۸.۵ درصد تخفیف، از ۲۵ تا ۵۰ میلیارد تومان ۲۷ درصد  تخفیف و برای بدهی های بیش از ۵۰ میلیارد تومان ۲۵.۵ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: این تخفیفات برای افرادی درنظر گرفته شده که کل بدهی خود را به صورت یکجا تسویه کنند و در تمام زمینه ها به استثناء جرائم ماده صد و جریمه قطع درختان، اعمال خواهد شد و شهروندان با مراجعه به شهرداری های مناطق ۲۲ گانه، می توانند از مشوق های صدور پروانه، پایان کار یا بدهی به شهرداری بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: شهروندانی که تمایلی به استفاده از مشوق ها ندارند، نیز می توانند بدهی خود را طی اقساط ۲۴ ماهه و بدون هیچ افزایشی پرداخت کنند، البته این طرح برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به صورت اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود.

صارمی با بیان اینکه تعیین چنین مشوق هایی طی دهه ای گذشته در مدیریت شهری بی سابقه بوده است، گفت: ما در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که هر فرد برای دریافت پروانه ساخت در شهر تهران، باید ۵ درصد قیمت پروانه را به سازمان تامین اجتماعی،۳ درصد به آموزش و پرورش، ۵ درصد به کتابخانه های عمومی و یک بخشی هم  به نظام مهندسی برای نظارت پرداخت کند و به دلیل شرایط اقتصادی و تنش های بازار تصمیم گرفتیم مسیر سرمایه گذاری مطمئن در امر ساخت و ساز مسکن را برای متقاضیان هموار کنیم.

وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگری که در بسته تشویقی امسال در حوزه مسکن افتاده، این است که متقاضیان پروانه و گواهی ساختمانی که دارای تسویه حساب قطعی و تاییدیه وصول عوارض سیستمی هستند، در صورت عدم تغییر در سطح و سطوح مورد درخواست، تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول افزایش احتمالی عوارض نمی شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: سال گذشته در شهر تهران ۵ هزار پروانه ساختمانی صادر شد اما امسال با اجرای اولین مرحله از مشوق ها صدور پروانه، ۶۲۰۰ نفر برای دریافت پروانه ساختمانی تشکیل پرونده  داده اند.

انتهای پیام 

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 31006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =