ساختمان‌های دارای پروانه شهرداری در یک دهه اخیر از ایمنی بالایی برخوردار هستند

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: از دهه ۷۰ ساختمان‌های شهری مسیر ایمنی را طی کردند و از دهه ۹۰ با ورود آتش‌نشانی به موضوع ایمنی شاهد هستیم، ساختمان‌هایی که از شهرداری تهران پروانه اخذ کردند از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار شهر مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گوی تلویزیونی با برنامه تهران ۲۰ با موضوع ساختمان های ناایمن گفت: عنوان ساختمان های ناایمن موجب پریشانی افکار عمومی می شود، زیرا بسیاری از ساختمان ها را می توان با اقدام های ساده در حالت پایدار و ایمن قرار داد  اما تکلیف این است اگر خطری دیده می شود این خطر گوشزد شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: از ۱۲۹ ساختمان ناایمن (بسیار پر خطر) تعدادی از آنها ایمن سازی شده و تعدادی نیز در مسیر کاهش مخاطرات است که باید از مجموعه شهرداری تهران و دادستانی برای ورود پرقدرت و قوی به این موضوع تشکر کنم.

وی با تاکید بر ورود دادستانی به موضوع ایمن‌سازی ساختمان های ناایمن ادامه داد: بخش مهم موضوع این است که دادستانی تهران به موضوع ایمن سازی ساختمان های ناایمن ورود کرد و در این زمینه به ۵ ساختمان دولتی اخطار  و فرصت یک ماهه نیز در این باره صادر شد.

مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تعارضات مالکیتی از موضوعاتی است که ایمن سازی را سخت می‌کند، گفت: خواسته من این است از بعد ایمن سازی ساختمان ها، به مراکزی با مراجعات بالای شهروندان از جمله مراکز درمانی توجه ویژه ای شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که بیمارستان محل امن و آرامش است تاکید کرد: بیشترین همکاری را در زمینه ایمن سازی ابنیه درمانی وزارت بهداشت داشته است. به عنوان مثال در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بخشی از اقدام اولیه انجام شده است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی ادامه داد: این جزو حقوق اولیه شهروندان است که بدانند ساختمان ها از بعد ایمنی در چه وضعیتی قرار دارند و بر اساس ایمنی آن تصمیم بگیرند که در آن تردد داشته باشند یا نه که در این زمینه لیست ساختمان ها ناایمن به شکل غیررسمی منتشر شده است.

مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اگر نظری مطرح می شود به این دلیل نیست که می خواهد به همان عمل شود، گفت: اطلاعات فهرست های ساختمان ها ناایمن باید به‌روز شود و تاکید دارم که در بعد اجرای قانون هیچ مخالفتی وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش بینی من این است که بعد از به روز رسانی اطلاعات ساختمان های ناایمن لیست آنها منتشر می شود، گفت: کار پایش ساختمان ها از سوی شهرداری به درستی انجام می شود اما منتشر نشدن لیست آنها بر دوش ما در شورای شهر تهران است و من لیست ساختمان ها را در اختیار تهران ۲۰ قرار دادم و لیست به روز شده را نیز منتشر می کنم.

مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لیست به روز شده ساختمان های ناایمن را از شهرداری تهران طلب می کنیم و مجدد این لیست را به شکل رسمی در اختیار خبرگزاری ها قرار می دهم تا منتشر کنند و در ادامه اقدام ها نیز شهرداری موظف است لیست را در سامانه شفافیت قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: من روز شنبه لیست ساختمان های نا ایمن را در اختیار شما(تهیه کنندگان برنامه تهران ۲۰) قرار می دهم و شما آن را در برنامه خود منتشر کنید.

وی با تاکید بر اینکه باید گام به گام به اهداف عالی رسید، گفت: مردم ما لازم است  بدانند اگر سازنده های ساختمان خیانت و کم کاری نمی کنند محاسبات به گونه ای است که ساختمان ها ایمنی دارد .

عضو شورای شهر تهران افزود: از دهه ۷۰ ساختمان های شهری مسیر ایمنی را طی کردند و از دهه ۹۰ با ورود آتش نشانی به موضوع ایمنی شاهد هستیم ساختمان هایی که از شهرداری تهران پروانه اخذ کردند از ایمنی بالایی برخوردار هستند.
انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 31120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =