راه‌اندازی غرفه‌های زیست‌محیطی در مراکز پرتردد منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر اهمیت جلب مشارکت مردم در دست‌یابی به هوای پاک از راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی و آموزشی در ایستگاه متروی امام خمینی (قدس سره) و میادین میوه‌وتره‌بار این منطقه در هفته هوای پاک خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به شعار هفته هوای پاک «هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» گفت: داشتن هوای عاری از آلودگی دور از ذهن نیست دست‌یابی به آن نیازمند اراده ملی و مشارکت همه حوزه‌ها، دستگاه‌ها و مردم است.

یزدی بر لزوم آشنایی نسل جدید با راهکارهای مقابله با آلودگی هوا و مشارکت آنها در داشتن هوای پاک تأکید کرد و افزود: از جمله اقدامات محیط زیستی منطقه ۱۲ در این هفته، اجرای پویش انتخاب بهترین جمله با موضوع «قول می‌دهم برای دستیابی به هوای پاک...»، همچنین مسابقه نقاشی در مدارس نواحی ۶گانه بود که با استقبال دانش‌آموزان روبه‌رو شد و به نفرات برتر این پویش نیز هدایایی تعلق گرفت.

وی برپایی غرفه محیط‌زیست در ایستگاه‌های مترو و میادین میوه‌وتره‌بار را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این هفته معرفی کرد و گفت: دو غرفه در ایستگاه متروی امام خمینی (قدس سره) و میادین میوه‌وتره‌بار بر پا شد که در آنها ضمن ملاقات چهره‌به‌چهره کارشناسان محیط زیست منطقه با مردم و ارائه مشاوره به آنها با محوریت هوای پاک، توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی مانند، بروشور، سی‌دی آموزشی و... با موضوع محیط زیست صورت پذیرفت.

شهردار قلب طهران در مورد تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده در این هفته نیز توضیح داد: اکران شعارهای محیط زیستی به منظور گرامی‌داشت هفته هوای پاک در بنرهای پرتابلی سطح منطقه، همچنین ارسال پیامک روزانه هفته هوای پاک به کارکنان منطقه و اطلاع‌رسانی و انتشار پیام‌های محیط‌زیستی در بستر فضای مجازی از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ در این هفته بود.

هفته هوای پاک از ۲۴ تا ۳۰ دی بود که امسال شعار این هفته بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست «هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» اعلام شد.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 31185

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =