آموزش شهروندی منجر به تغییر رفتار شود

ششمین جلسه مدیران آموزش‌های شهروندی با حضور مهدی امیری مدیر کل اداره آموزش‌های شهروندی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۳ و مدیران آموزش شهروندی مناطق‌۲۲گانه در مجموعه نگارخانه منطقه۱۳ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مهدی امیری، مدیر کل اداره آموزش‌های شهروندی با اشاره به طرح شهردار مدرسه گفت: انتخابات شهرداران مدارس با هدف ایجاد زمینه‌ای برای حضور فعال جوانان و نوجوانان در شهر و بهره مندی از توان و پیشنهادهای آنان در محیط مدرسه، هر ساله برگزار می‌شود.
او تاکید کرد : سلامت، فرهنگ، کاهش آسیب‌های جامعه نیازمند آموزش تأثیرگذار است و آموزشی که منجر به تغییر رفتار شود، در واقع تعریف جدیدی از سواد است .
وی با بیان اینکه به طرح شهردار مدرسه نباید به عنوان تمرین نگاه کرد، ادامه داد: با ارائه آموزش‌های ساختاری و بنیادی و با حضور دانش آموزان در این طرح، زمینه‌ساز حضور آنها در جامعه خواهیم شد.
مدیر کل آموزش شهروندی با تاکید بر اینکه تربیت شهروندان مسئول و توسعه مهارت‌های زندگی شهری از اهداف این طرح است، گفت: دانش‌آموزان شهردار، علاوه بر اینکه خود می‌توانند این قبیل مهارت‌ها را بیاموزند می توانند الگوی خوبی برای سایر دانش آموزان باشند و پیام‌رسان خوبی نیز از مدرسه به خانه هستند.
وی تصریح کرد : با توجه به اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرایی می‌شود ، در این راستا باید دبیران و دانش آموزان، آئین شهروندی را به شهروندان آموزش دهند تا فرهنگ توسعه شهری ارتقا یابد.
ابوذر حسینی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ گفت : با ارائه طرح‌های خلاقانه و فکرهای جدید اگر اتفاقی در پایتخت کشورمان رقم بخورد برای استان های دیگر نیز الگوی خوبی خواهد شد.‌
وی با اشاره به این که تعیین شهردار مدرسه در کاهش معضلات شهری تاثیرگذار است، گفت : شهرداران مدارس می توانند با ارائه طرح ها و برنامه های خود، آمادگی لازم برای مشارکت در امور شهر و قبول مسئولیت را به تدریج پیدا کنند.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 31238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =