توافق با ارتش برای تملک باغ پیراپزشکی انجام شده است

شهردار منطقه ۷ گفت: توافقات برای تملک باغ پیراپزشکی با بنیاد تعاون ارتش انجام شده و این باغ به زودی به تملک شهرداری در خواهد آمد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در حاشیه بازدید از باغ پیراپزشکی در این منطقه که صبح امروز -یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱- با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست و علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: منطقه ۷ از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است، از همین رو برای برطرف کردن آن در نظر گرفتیم از اراضی نهادهای حکومتی و مجموعه های نظامی و انتظامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای جبران کمبود سرانه فضای سبز تملک املاکی که مستعد ایجاد فضای سبز هستند را پیگیری می کنیم، افزود: از جمله آن ملکی که در خیابان معلم(باغ پیراپزشکی) متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است که جلسات متعددی در این خصوص با بنیاد تعاون ارتش داشتیم تا بتوانیم از محل تبصره ۷ این ملک را تملک کنیم‌.

به گفته آبادیان؛ مساحت این ملک بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ متر است که توافقات برای تملک آن با بنیاد تعاون ارتش انجام شده و به زودی به تملک شهرداری در خواهد آمد تا به ارتقای سرانه فضای سبز منطقه کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان سرانه فضای سبزی که در منطقه ۷ جنبه عمومی دارد، ۵.۶ متر است، اما مساله این است که مثلا مجموعه ۶۸ هکتاری مصلی در این منطقه قرار دارد که ۴۰ هکتار آن فضای سبز است و جنبه عمومی نیز دارد، ولی با این حال جزو سرانه فضای سبز منطقه محسوب نشده است، بنابراین احتساب میزان سرانه فضای سبز در منطقه نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 31261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =