بهره‌گیری از تجارب اساتید دانشگاه و متخصصین در حوزه محیط زیست

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر لزوم استفاده از تجارب اساتید دانشگاهی و متخصصین حوزه محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نخستین جلسه هیات اندیشه ورزان در حوزه محیط زیست با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، جمعی از اساتید دانشگاه و متخصصین حوزه محیط زیست و... به منظور هم‌اندیشی، ایجاد تعامل و انتقال تجارب در حل مسائل و معضلات محیط زیستی کلانشهر تهران برگزار شد.

در این جلسه حسین نظری پس از استماع نقطه نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید دانشگاه گفت: باید نگاه ویژه ای به موضوعات محیط زیستی داشته باشیم از اینرو در حوزه محیط زیست نیازمند کمک، همراهی و استفاده از تجربیات و آموزه های تخصصی شما هستیم.

نظری در ادامه افزود: شهرداری تهران در مبحث محیط زیست و آلودگی هوا مجری نیست بلکه دستگاه های دیگری متولی آن هستند؛ اما در حوزه محیط زیست وظایفی را بر عهده دارد، از اینرو از تجارب و ایده های کارشناسی شما اساتید محترم دانشگاهی بهره لازم را خواهیم برد و در این زمینه دست یاری به سوی شما صاحبنظران دراز می کنیم تا در این حوزه قدم های خوبی برداشته شود.

وی در ادامه با ذکر این مهم که ما باید به این باور برسیم که همواره آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست باید جزو اولویت های ما در تمامی ارگان های ذیربط محسوب شود، اذعان کرد: اگر به این باور برسیم که آلودگی هوا لطمات جبران ناپذیری به دنبال دارد، قطعا تصمیمات درستی برای حل این معضل خواهیم گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه افزود: در همین راستا باید آموزش‌های شهروندی و ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه را با فرهنگ سازی های اصولی و کارشناسی ارتقاء دهیم تا به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

نظری در ادامه تاکید کرد: برگزاری چنین جلساتی باید به نتایج و مصوبات خوبی برای کمک به حل معضل آلودگی هوا و محیط زیست ما منجر گردد و در این زمینه از ایده ها، نظرات و پیشنهادات شما استقبال می کنیم.

وی با بیان این که یکی از مزیت های برگزاری چنین جلساتی حلقه وصل دانشگاه با حوزه های اجرایی است، گفت: همفکری وهمراهی اساتید و متخصصان حوزه محیط زیست  می تواند نقش تاثیرگذاری در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام 

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 31314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =