۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 3160
حناچی: تجربه دفاع مقدس، مواجهه جامعه پزشکی باکرونا را آسانتر کرد

شهر: شهردار تهران در پاسخ به درخواست سازمان نظام پزشکی برای ارج نهادن به شهدای جامعه پزشکی در دوره زمانی شیوع ویروس کرونا از طراحی اثری هنری که نام این شهدا بر آن حک شده است خبر داد. این اثر پس از جانمایی در میدان هفت تیر نصب می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران صبح سه شنبه -۱۴ مرداد-در نشستی مشترک با رئیس و اعضای سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک گفت: اتفاقی که با آن مواجهیم (کرونا) پیش بینی شده نبود اما تجربیات پیشین ایران در موارد مشابه در مواجهه با آن بسیار کمک کرد؛ جامعه پزشکی در ۸ سال دفاع مقدس خیلی خودجوش در همه عرصه ها وجود داشت. در کربلای ۵ یک اورژانس بتونی ساخته بودیم و حتی فرصت ایستادن نداشتیم چون هر کسی می ایستاد ترکش می خورد و پزشکی بود که به همه کمک می کرد ، دست آن پزشک را که تا آرنج در شکم یک مجروح بود هیچ گاه فراموش نمی کنم. کار کردن در آن فضا ماندگار بود.

حناچی ادامه داد: وقتی قضیه کرونا پیش آمد دیدم دکتر کریمی در دانشگاه تهران به همان زمان ارجاع می دهد و همان آمادگی بود که موج اول را خوب پشت سر گذاشتیم. تهران در نیمه اول اردیبهشت به روزی ۳ تا ۴ نفر درگیر رسیدیم که تقریبا کنترل شده بود اما فضا برگشته و این نگرانی وجود دارد که اگر این طور ادامه پیدا کند همه را از جمله جامعه پزشکی فرسوده می کند.

او گفت: ما در شهرداری بعد از وزارت بهداشت نخستین مجموعه درگیر بودیم و تلاش می کردیم بار مسئولیت را کم کنیم. شهرداران مناطق موظف بودند به بیمارستان های مادر سر بزنند و با پخش گل و دیگر اقدامات روحیه پزشکان را تقویت کنند. بنرهای سطح شهر تلاش می کند از کادر پزشکی قدردانی کند و این راه را ادامه می دهیم.

حناچی در مورد اقدامات شهرداری گفت: همکاران من همین الان هم در مورد انتشار کتاب در آموزشگاه های علوم پزشکی به شکل ثابت آمادگی دارند. روش های دیگری هم داریم که معرفی افراد ( کادر درمان شهید) به شکل پلاک در مقابل خانه ها یا مزار آنها می تواند انجام شود. در میدان هفت تیر هم اثری طراحی شده که نام همه پزشکان شهید در آن باشد ؛ مشکلاتی در مورد جانمایی وجود دارد که قرار است با نظام پزشکی در این زمینه هماهنگ شود.

او گفت: این بحران، بحرانی است که ظاهرا تا یکی دو سال آینده کشور را رها نمی کند. شهید سلیمانی می گفت در دل همه بحران ها یک فرصت است به شرطی که نترسیم و نترسانیم.

من در یکی از شبکه های خارجی دیدم که با وجود تلاش زیادی که  برای مخالفت می کنند ناچار به اعتراف شدند و می گفتند که زیرساخت های آموزشی و درمان ایران در آسیا اول است.

او گفت: ما در شهرداری وظیفه خودمان می دانیم در شرایط بحرانی در کنار جامعه پزشکی باشیم و این را افتخار خود می دانیم.

سازمان نظام پزشکی به رسم یادبود یک تابلوی خط به شهردار تهران واگذار کرد و شهردار تهران نیز یک اثر هنری تقدیم جامعه پزشکی کرد.

در این جلسه  مصطفی معین، وزیر اسبق علوم، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی، ایرج فاضل، وزیر اسبق بهداشت و حمید چوبینه، رئیس شرکت شهر سالم شهرداری نیزر حضور داشتند و چوبینه گزارشی از اقدامات شهرداری درباره کرونا ارائه کرد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 3160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =