مناطق برتر شهرداری در رفع مشکلات محلات پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری مناطق ۱۵، ۹ و ۴ به ترتیب بهترین عملکرد را در پیگیری و رفع مشکلات محلات داشته‌اند.

ناصر امانی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به بازدید خود از محلات شهر تهران و بررسی مشکلات آنها اظهار کرد: ۲۰ محله مورد بازدید قرار گرفته و علت توقف در حال حاضر، بررسی مجدد مشکلاتی است که در طول بیش از یک سال اخیر و در جریان بازدید از این محلات احصا شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلساتی با حضور شهردار و معتمدین محلات، گزارشات بررسی می شود، خاطرنشان کرد: در این گزارشات مشخص خواهد شد که چه میزان از مسائل پیگیری و اجرایی شده و کدامیک به مرحله اجرا نرسیده که بر همین اساس یادآوری برای پیگیری مجدد انجام می شود.

وی همچنین تصریح کرد: هر هفته به جای اینکه به محلات جدید برویم، محلاتی که پیش از این بازدید کرده بودیم را مورد ارزیابی قرار می دهیم که همین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین ۵۰ درصد از مسائل اجرا شده و یا در دست اجراست که البته در برخی محلات درصد میانگین بالاتر و یا پایین تر از ۵۰ درصد است.

امانی با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌ها در محلات مستمر است، یادآور شد: برای مثال نگهداشت فضای سبز طرحی نیست که در مدتی مشخص به اتمام برسد و روند باید ادامه دار باشد و یا در رفت و روب، طرح مقطعی نداریم و بایستی به طور مرتب نظافت محلات صورت بگیرد و تعداد مخازن کافی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کمبود سرانه‌ها از جمله مشکلات کوتاه مدت هستند که قابلیت رفع شدن دارند؛ شهرداری می‌تواند در برنامه بودجه سالیانه خود اعتباراتی را برای برخی محلات کمتر برخوردار که از سرانه ها به اندازه کافی بهره‌مند نیستند، در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی طرح‌ها و مشکلات بلندمدت و زیر ساختی است، گفت: از جمله این مسائل می توان به بافت فرسوده اشاره کرد که اکثر محلاتی که بازدید کردیم به دلیل محرومیت، بافت فرسوده دارند و این بافت برای نوسازی به برنامه درازمدت نیاز دارد و ساکنین باید به دنبال تجمیع و یا استفاده از بسته تشویقی که خوشبختانه اخیراً آغاز شده است، باشند.

امانی با اعلام اینکه کمبود سرانه های بهداشتی و درمانی که البته ارتباطی به شهرداری ندارد، از دیگر مشکلات محلات است، اظهار کرد: طرح تفصیلی برخی محلات نیز به بازنگری نیاز دارد؛ برای مثال در تعدادی از محلات، معابر تنگ است و برای نوسازی، امکان ساخت یک طبقه اضافی وجود ندارد که باید پیگیری شود.

وی به کمبود سرانه آموزشی و عدم وجود مدارس مقطع متوسطه به اندازه کافی در محلات کم برخوردار اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات، عدم سرمایه گذاری برای ارائه خدمات بانکی و حتی نصب دستگاه‌های ATM است؛ هرچند این مسائل ارتباطی به مدیریت شهری ندارد، اما بنده همین موارد را نیز پیگیری و با دستگاه های مرتبط مکاتبات را انجام می دهم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، آسیب‌های اجتماعی را یکی از مسائل اصلی برخی محلات عنوان کرد و گفت: شهرداری منطقه ۱۵ در زمان حضور آقای صباغ به عنوان شهردار بهترین عملکرد را در پیگیری مشکلات و رفع آن داشت و منطقه ۹ و ۴ نیز به ترتیب عملکرد مثبتی در پیگیری و اجرای طرح ها داشتند.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 31606

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =