شورای شهر تهران با فروش و واگذاری ۶ ملک در تهران موافقت کرد

اعضای شورای شهر تهران در یکصد و بیست و ششمین جلسه این شورا و پس از استماع‌ سخنان معاون شهردار با واگذاری و فروش ۶ ملک شهرداری تهران در مناطق مختلف موافقت کردند تا بدین ترتیب بدهی شهرداری پایتخت به بانک شهر تسویه شود.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱- و در جریان یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش، انجام معاملات و واگذاری ۶ فقره املاک متعلق به شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. این در شرایطی بود که یک فوریت این لایحه در جلسه یکصد و بیست و چهارم شورای شهر تهران به تاریخ چهارم بهمن ماه سال جاری به تصویب رسیده بود.

 لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری پایتخت با توضیح درباره ضرورت تصویب این لایحه گفت: تنها ۲۰ روز از کارشناسی املاک توسط کانون کارشناسان گذشته و آمار به روز است.

وی در توضیح بیشتر اظهار کرد: با این اقدام سود و جرائم بانک شهر تسویه می شود و می توانیم به بانک شهر به عنوان بانکی که ما سهام دار آن هستیم کمک کنیم و از سویی دیگر می توانیم تسهیلات جدید دریافت کنیم.

در نهایت بررسی شرایط فروش ۶ ملک مورد درخواست شهرداری توسط اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و واگذاری و فروش آن با اکثریت آراء موافق به تصویب رسید.

این ۶ ملک که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفتند عبارتند از:

۱)مجتمع تجاری اداری واقع در خیابان شهید باهنر، نرسیده به تقاطع نجابت‌جو، مجتمع تجاری مژده با وضعیت سند قرارداد مشارکت و تقسیم نامه مبلغ برآورد اولیه یک هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان.

۲)دومین ملک بیمارستانی واقع در منطقه دو، بلوار فرحزادی، بالاتر از سه‌راه ایوانک، با نام آتیه.

۳)سومین ملک مجتمع تجاری پارکینگ واقع در منطقه دو، بلوار فرحزادی، نبش خیابان طاهرخانی، موسوم به پروژه پارکینگ طبقاتی گرات با کاربری تجاری پارکینگ با وضعیت قرارداد مشارکت و مبلغ برآورد اولیه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان.

۴)چهارمین ملک که ۱۱ قطعه زمین است و در منطقه ۱۸، احمدآباد مستوفی، خیابان قلمستان واقع شده و با کاربری مختلط با وضعیت سند شش ‌دانگ و قیمت ۶۰۰ میلیارد تومان.

۵)ملک پنجم نیز مجتمع مسکونی تجاری واقع در منطقه ۲۰، خیابان شهید رجایی، روبروی خیابان ۱۳ آبان به نام مجتمع مسکونی تجاری خلیج فارس با کاربری مسکونی تجاری با وضعیت سند شش دانگ به ارزش ۵۱۵ میلیارد تومان.

۶)زمین واقع در منطقه ۲۱ بزرگراه شهید لشکری کیلومتر ۲۱، روبروی نفت پارس با کاربری صنعتی ۵ با وضعیت سند ۶ دانگ و ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 31676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =