امروز گره‌گشایی از زندگی مردم درواقع مبارزه با دشمن است‌

زاکانی با اشاره به مشکلات فعلی گفت: امروز عرصه‌ای دیگر از مجاهدت پیش روی ما گشوده شده است. گره‌گشایی از زندگی مردم خود به نوعی مبارزه با دشمنانی است‌ که سعی می‌کنند با سوء‌استفاده از مشکلات مردم به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مراسم سومین سالگرد شهادت حاج اصغر پاشاپور از فرماندهان محور مقاومت در سوریه امشب سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و خانواده شهید پاشاپور در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. زاکانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب برای افراد پیشتاز سه ویژگی مهم را بر شمرده اند؛ نخست، افرادی هستند که می فهمند و مرز حق و باطل را تشخیص می‌دهند. دوم آنها فهم خود را در زمان مناسب به کار می‌برند مانند شهدای عاشورا. سال ۶۱ هجری قمری خیلی از اهالی کوفه مانند توابین نیز مرز حق و باطل را تشخیص دادند، اما زمانی که باید پای کار امام معصوم(ع) می آمدند حاضر به همراهی با امام حسین(ع) نشدند. ویژگی سوم آدم های پیشتاز، قیام کردن و هزینه دادن در مسیر حق هست و این ویژگی‌ها در شهدای انقلاب اسلامی به طور کامل مشهود بود.

زاکانی در ادامه با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی ایران و شهدا در تغییر نظام جهانی گفت: از سه قرن قبل جریانی در دنیا و اروپا شروع شده بود که به دنبال بردگی از سایر کشورها بود. این جریان بعد از جنگ جهانی دوم جهان را به دو قطب غرب با سردمداری آمریکا و شرق با سردمداری شوروی تقسیم کرده بود. ۴ دهه قبل آمریکا و شوروی به عنوان دو ابرقدرت جهانی بر سر همه چیز اختلاف نظر داشتند به جز دشمنی با انقلاب اسلامی و نابودی آن. زیرا انقلاب اسلامی ایران مسیری جدید پیش روی بشریت گشود و برای ما آزادی، عزت و معنویت را به ارمغان آورد. 
وی افزود: شوروی و آمریکا در مسیر رسیدن به اهداف خود نیز هر کاری که از دستشان برمی‌آمد, انجام دادند؛ از تلاش برای راه اندازی آشوب و جنگ داخلی گرفته تا حمایت از صدام. اما باز این انقلاب اسلامی ایران بود که موفق شد و توانست دشمنان خود را شکست دهد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان حرم گفت: عزت ایران اسلامی باعث شد دشمن از سال ۸۹ حربه جدیدی برای دشمنی با انقلاب به کار گیرد. داعش با اسم اسلام و دین دست به جنایت می‌زد و چهره اسلام انقلابی را بدبین می‌کرد. اگرچه آغاز حملات داعش از سوریه بود اما هدف آنها به خاکستر نشاندن کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که تحت تاثیر تفکر انقلاب اسلامی ایرانند، بود.
تروریست‌های داعش به صراحت می‌گفتند به دنبال تخریب قبور ائمه(علیهم السلام) و حمله به ایران هستند. هیچ‌کس در آن زمان نیز در کشورهای عربی جلودار تروریست‌های داعش نبود. ۸۵ درصد سوریه را فتح کرده بودند و با حمله به عراق در عرض چند روز به ۴۰ کیلومتری مرز ایران رسیدند، اما مردانی ایثارگر از جنس رزمندگان دفاع مقدس مانند شهید پاشاپور با هدایت رهبری روشن ضمیر یعنی آیت الله سید علی خامنه‌ای در برابر داعشیان ایستادند و برگ زرینی از مجاهدت را در تاریخ ثبت کردند.

زاکانی با اشاره به مشکلات کنونی گفت: امروز نیز عرصه‌ای دیگر از مجاهدت پیش روی ما گشوده شده است. گره گشایی از زندگی مردم خود به نوعی مبارزه با دشمنانی است‌ که سعی می کنند با سوء استفاده از مشکلات مردم به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند. بنابراین وظیفه ما مسئولان است که باید تلاش کنیم و با کوشش خود زمینه دشمنی دشمنان را از بین ببریم.
وی تاکید کرد: همانطور که حاج قاسم عزیز ما نیز فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران حرم است. بنایراین دفاع از این نظام الهی بر ما واجب می باشد. در سال های جنگ سوریه شهید سلیمانی به برخی از کسانی که مراجعه به ایشان می کردند برای حضور در نبرد سوریه، می گفتند شما در ایران بمانید و تلاش کنید زیرا کار کردن برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران کمتر از مجاهدت در عراق و سوریه نیست.


انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 31701

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =