عوارض پارک محله‌ای می‌بایست در منابع درآمدی گنجانده شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوعی مانند عوارض پارک محله‌ای می‌بایست در منابع درآمدی گنجانده شود و باید به گونه‌ای پیش برویم تا درآمدهایی مانند درآمد پارکینگ‌ها به شهرداری همان منطقه داده شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس و حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری نایب رئیس این کمیسیون، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک و مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

تشکری هاشمی در این جلسه خواستار اهتمام ویژه نسبت به موضوع نیروی انسانی شهرداری تهران و استفاده از توانمندی‌های آنها در سال ۱۴۰۲ شد و گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک، منابع حاصل از عوارض دریافت کرایه پارکینگ‌ها را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.

وی افزود: برای نمونه، موضوعی مانند عوارض پارک محله‌ای می‌بایست در منابع درآمدی گنجانده شود و باید به گونه‌ای پیش برویم تا درآمدهایی مانند درآمد پارکینگ‌ها به شهرداری همان منطقه داده شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: لازم است روند کارها در سازمان‌های شهرداری تهران، تسریع و تسهیل شود و مسائل درون مدیریت شهری آنچنان پیچیده نباشد که برای حل یک مسئله، پیشرفت یک پروژه و انجام یک کار، انرژی زیاد و مدت‌زمان طولانی صرف شود.

وی تصریح کرد: به این منظور، لازم است ساده‌سازی و روان‌سازی امور در مدیریت شهری برای دسترس‌پذیرتر کردن خدمات شهرداری تهران برای عموم شهروندان در دستورکار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: لازم است اعتبارات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت به خود این واحدها تخصیص یابد و برای نمونه، مأموریت‌های اساسی مانند منابع اختصاصی پلیس راهنمایی و رانندگی، ابتدا به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود و سپس برای اجرا به پلیس راهور تهران ابلاغ شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: مجموعه‌های سیاست‌گذار مانند معاینه فنی، کنترل کیفیت هوا، کنترل ترافیک و سازمان حمل و نقل و ترافیک، در حوزه مأموریت و مسئولیت خود می‌بایست نقش‌های پررنگ‌تر و مؤثرتری ایفاء کنند.

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 31714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =