راه‌اندازی مراکز پرتو برای آموزش و کارآفرینی کودکان کار در دستور کار است/ اختصاص ۵۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه محلی در سال آینده

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه ۵۴ میلیارد تومان در سال آینده برای پروژه‌های توسعه محلی در نظر گرفته می‌شود، گفت: راه‌اندازی مراکز پرتو را به منظور کارآفرینی و آموزش کودکان کار و استفاده از ظرفیت صنایع برای حل این مشکل را در برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز چهارشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱- نشست خبری رضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف پارک ملی هوافضا که جلوه ای از دستاوردها و توانمندی های غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در این منطقه برگزار شد.

شهردار منطقه ۲۱ در ابتدای این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه های ما این است که افتتاح پروژه های منطقه را با ظرفیت ۸۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف دنبال کنیم؛ بازسازی و تجهیز مددسراها، دسترسی های بزرگراه لشکری، احداث رمپ و لوپ ها و بهسازی بلوار ولیعصر، آماده سازی درمانگاه شهرک آزادی، کلنگ زنی درمانگاه ویلاشهر و آغاز ساخت بوستان بانوان در شهرک استقلال از جمله این پروژه ها است.

وی با بیان اینکه ۶ خیابان را با اعتبار حدودا ۴۰ میلیارد تومان در منطقه احداث و اصلاح هندسی و تعریض معابر را با ۱۲ میلیارد تومان انجام می‌دهیم، افزود: رفع گره های ترافیکی و توسعه خیابان های نیمه کاره را در دستور کار داریم؛ مثلا ادامه پروژه خیابان دوگاز و زیرگذر فتح-باغستان در فاز اول که دسترسی شرق به جنوب را داریم که قرارداد آن را با ۴۵ میلیارد تومان بستیم و دسترسی دوم یعنی جنوب به غرب را نیز در دستور کار خواهیم گذاشت.

پوریافر ادامه داد: ۵۴ میلیارد تومان در سال آینده برای پروژه های توسعه محلی منطقه ۲۱ در نظر گرفته می شود و احداث تصفیه خانه نیز مدنظر قرار دارد؛ همچنین برای دهه مبارک فجر نیز مسابقات و برنامه های تفریحی و همایشی تدارک دیده شده است.

شهردار منطقه ۲۱ در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه های نوسازی بافت فرسوده در این منطقه بیان کرد: از نظر تعریف بافت فرسوده، این منطقه بافت فرسوده ندارد، اما ساختمان‌های قدیمی در منطقه وجود دارد که برای احیای آنها با یک شرکت متخصص مذاکره‌ کردیم؛ مثلا در شهرک دانشگاه‌ با ساخت یک بلوک در کنار بلوک قدیمی و جایگزینی آن به احیای این شهرک می پردازیم.

وی در ادامه گفت: درباره وضعیت کودکان کار در این منطقه راه اندازی مراکز پرتو برای کارآفرینی و آموزش کودکان کار و استفاده از ظرفیت صنایع برای حل این مشکل را در برنامه داریم.

پوریافر در پایان درباره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۲۱ توضیح داد: در بحث اتوبوس، شهرداری تهران‌ به دنبال رفع مشکل کمبود اتوبوس است و در بودجه امسال نیز اعتبار قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده است. برای حل این مشکل در منطقه در کوتاه مدت، ون هایی را برای استقرار در شهرک ها در نظر گرفته ایم. در بحث مترو نیز با تکمیل خط ۱۰ و ۱۱، این خطوط سطح منطقه را پوشش خواهند داد.

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 31737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =