بازپس‌گیری بالغ بر هشت هزار مترمربع از اراضی واقع در منطقه ۱۶ به نفع شهر

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران از صدور رأی به نفع شهرداری تهران در اراضی تخصیصی به شهرداری واقع در محدوده منطقه ۱۶ خبر داد.

سعید کرمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به صدور رأی به نفع شهرداری تهران در اراضی تخصیصی به شهرداری واقع در محدوده منطقه ۱۶، گفت: در سالیان گذشته قرار بوده که برخی از اراضی واقع در محدوده شهرداری منطقه ۱۶ که پیش از انقلاب با هزینه سازمان برنامه و بودجه کشور ناشی از وام بانک جهانی، تملک شده بود، در اختیار شهرداری تهران جهت توسعه شهر تهران قرار بگیرد.

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران اعلام کرد:به رغم اینکه این برنامه اجرایی و اراضی مذکور از طریق بانک عامل تملک و اسناد به نام آن بانک صادر شد اما طی ادوار گذشته به دلیل عدم پیگیری و بایگانی سوابق و پرونده ها، اسناد اراضی مزبور به نام شهرداری منتقل نشده و بانک عامل نیز از این موضوع سوء استفاده و با اخذ سند المثنی علاوه بر ادعای مالکیت، دعاوی را علیه شهرداری جهت مطالبه بهای ملک و خلع ید و ... مطرح کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های کارشناسی دقیق و مراجعه به سوابق گذشته اقدامات تقابلی به منظور احقاق حقوق شهرداری و شهروندان و تثبیت مالکیت شهرداری نسبت به اراضی مزبور انجام و با طرح دعوی و اقناع مقامات قضایی، حکم دادگاه مبنی بر انتقال مساحت هشت هزار و ١٧٦ مترمربع از اراضی مذکور به نام شهرداری تهران صادر شد. پیگیری‌های بعدی در ارتباط با سایر اراضی نیز در دستور کار مرکز حقوقی قرار دارد.

کرمی با اشاره به ارزش مالی بالای اراضی مذکور، یادآور شد: این محدوده به عنوان محل احداث طرح های شهری در نظر گرفته شده که با این اقدام و پیگیری به موقع، مرکز حقوقی شهرداری تهران از تعرض و دست اندازی اشخاص غیر، مصون ماند.

وی در پایان ضمن تقدیر از کارشناسان و مدیران حقوقی پیگیر این موضوع، از اهتمام و همکاری شهردار منطقه ١٦ تهران نیز در این توفیق بزرگ حقوقی، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 31889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =