کارنامه قبولی شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافت فرسوده با هدف محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، عملکرد شهرداری تهران در اجرای طرح‌های عمرانی را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه عمرانی بسیار موفق عمل کرده است، اظهار کرد: با توجه به چنین عملکردی، در حوزه معرفی پروژه‌ها به مردم بهتر است اقدامات بیشتری صورت بگیرد و شهروندان از روند موفقیت‌آمیز طرح‌ها اطلاع داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بر اساس گزارشات در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، پروژه‌های انبوهی اجرایی و پیش‌بینی شده است، یادآور شد: امیدواریم شهرداری در توسعه این زیرساخت‌ها روند مناسبی را طی کند.

وی با اشاره به دیگر نقاط قوت عملکرد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حرکت به سمت عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی، بازسازی بافت فرسوده و دستیابی به شهر هوشمند طراحی‌ها و اقدامات خوبی برنامه‌ریزی شده که باید با قوت اجرایی شود.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به لزوم برقراری تعامل در حوزه فرهنگی و اجتماعی بین شهرداری و مجلس اشاره کرد و افزود: ما در این حوزه و به ویژه در اجرای قانون جوانی جمعیت نیاز داریم که شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد؛ برای مثال باید تعداد مراکز و بوستان‌های مادر و کودک در پایتخت افزایش پیدا کند.

محمدبیگی تأکید کرد: انتظار ما این است که قوانین مرتبط با خانواده و جمعیت با توجه به جمعیت بالای تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهرها و اقدامات شهرداری تهران در این راستا تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند نقش اثرگذاری در این زمینه ایفا کنند؛ برای مثال با جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، فضای امنی برای شهروندان ایجاد خواهد شد و از طرفی دیگر به واسطه فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌توان در استحکام بنیان خانواده ها مؤثر واقع شد.

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 32029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =