فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی به اندازه کاشت حدود ۵هزار درخت در آلودگی هوای تهران نقش دارند

سرپرست اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: احداث نیروگاه خورشیدی سرخه‌حصار منجر به کاهش ۹۹۰ تنی دی‌اکسید کربن در تهران می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، حلیاسادات حسینی در آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۳ -امروز  ۱۹بهمن ماه ۱۴۰۱ و در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار- با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در سال های اخیر از جمله نهادهای پیگیر و عامل به توسعه انرژی های نو در سطح شهر تهران بوده و در جهت الگوسازی و فرهنگ سازی توسعه انرژی های تجدیدپذیر، اقدامات متعددی را به انجام رسانده است، اظهار داشت:  پیش از اجرای نیروگاه ۱۳۰ کیلوواتی سرخه حصار، احداث  ۴۵ نیروگاه خورشیدی در سطح مناطق ۲۲ گانه با مجموع ظرفیت ۸۵۰کیلووات ساعت با تولید ۱۲۷۵ مگاووات ساعت برق در سال که منجر به کاهش ۹۹۰  تنی دی اکسید کربن (معادل کاشت ۴۹۵۰ اصله درخت در شهر تهران) شده است، یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در این زمینه بوده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: امروز این نیروگاه با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی (تاکنون) در شهرداری تهران به ظرفیت ۱۳۰ کیلووات به بهره برداری رسید که با استفاده از پنل های ۵۵۰  واتی در ۱۰ ردیف و سه اینورتر متصل به شبکه فعال خواهد بود.

حسینی با تاکید بر ظرفیت غنی  ایران از نظر انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی های خورشیدی و بادی خاطرنشان کرد:  میزان تابش خورشید در نقاط گوناگون ایران بین۱۸۰۰  تا ۲۵۰۰ کیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده می شود که بالاتر از میزان متوسط جهانی است. از این منظر پتانسیل مطلوب انرژی خورشیدی در کشور، زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات خورشیدی را فراهم کرده است.
به گفته وی این میزان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور ایران، کمتر از ۱ درصد از انرژی تولیدی در کشور است، در حالی که طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، با توجه به رویکرد جهانی در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر تا پایان سال ۲۰۲۲ به طور متوسط نزدیک به ۴۲ درصد انرژی تولیدی در جهان از منابع انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود.


انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 32030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =