۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران مستقر هستند/ آمادگی تکمیل ۲ فاز دیگر نیروگاه خورشیدی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران مستقر هستند؛ این تراکم جمعیت با توجه به عدم توجه به آمایش‌های کشوری عواقبی مثل آلودگی هوا دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ حسین نظری در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار که امروز- چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱- برگزار شد، اظهار کرد: باید از توان خود حداکثر بهره و استفاده را ببریم و خدمت کنیم و انشاءالله این زحمات کوچکی که می کشیم در پیشگاه خداوند متعال، شهدا و خانواده شهدا مقبول واقع شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: در متن دهه فجر و بهار انقلاب هستیم و ظلم ها، ستم ها و عقب افتادگی ها را نباید فراموش کرد و همچنین پیشرفت ها و بزرگ شدن های ملت ایران را نباید نادیده گرفت که به برکت خون شهدا و لطف و حرکت امام راحل است.

وی عنوان کرد: در ایام ماه رجب و در آستانه بهار طبیعت هستیم و همچنین ماه مبارک رمضان را در پیش داریم؛ دوستان در شهرداری تهران خوش فکری کردند و طرح بهاران خدمت را ایجاد کردند که فضای شادی، نشاط و خدمت را در شهر تهران فراهم می کند.

نظری عنوان کرد: جای تقدیر و تشکر دارد که نیروهای خدمات شهری همیشه در عزا و شادی در صحنه هستند و دوستان خدمات شهری همیشه مشغول انجام نوکری مردم در خیابانها و معابر هستند و زحمتکش ترین قشر خانواده شهرداری همکاران من در معاونت خدمات شهری هستند؛ من به نوبه خودم تقدیر و تشکر می کنم و دست این عزیزان را می بوسم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: منطقه ۱۳ در حوزه خدمات شهری عملکرد بسیار خوبی داشته و ما همیشه از این منطقه گزارشهای خوبی دریافت می کنیم و از شهردار منطقه و معاونت خدمات شهری آن تشکر می کنم.

وی عنوان کرد: در شهر تهران در بحث تولید آلودگی و جمعیت در کشور اول هستیم؛ حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران مستقر هستند؛ این تراکم جمعیت با توجه به عدم توجه به آمایش های کشوری عواقبی مثل آلودگی هوا دارد و مزاحمت هایی از این تراکم به وجود خواهد آمد.

نظری با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گفت: آمایش سرزمینی یعنی انتخاب کنیم که کدام محل برای سرمایه‌گذاری و سکونت مناسب است که متاسفانه در کشور ما کسی به دانش های فنی و آمایشی اهمیت نمی دهد و مغفول مانده است؛ باید چاره اندیشی کنیم که یکی از این فکرها عبور از انرژی هایی هست که آلودگی تولید می کند و حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر است. بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار بیشتر جنبه الگوسازی و فرهنگ سازی دارد تا از انرژی های آلوده عبور کنیم و در این رابطه ورود نخبگان ضرورت دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: نیروگاه خورشیدی سرخه حصار، بزرگترین ایستگاه سلول خورشیدی شهرداری های کشور است که ۱۳۰ کیلووات انرژی تولید می کند و باید فرهنگ سازی کنیم و خلاقیت هایی ایجاد کرد و باید از تجارب کشورهای دیگر نیز در این حوزه استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: یک سوم‌ برق بوستان از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار تامین می شود و برای تکمیل ۲ فاز دیگر هم حمایت می کنیم.

انتهای پیام/ 

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 32040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =