زاکانی: هزینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ۱۰ برابر بودجه فعلی تهران است

پانزدهمین قرار خدمت علیرضا زاکانی شهردار تهران، صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در منطقه ۵ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در پانزدهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز- ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱- به منطقه ۵ رفت.

حضور در مقبره شهدای گمنام کوهسار نخستین برنامه زاکانی در قرار خدمت پانزدهم بود و پس از آن شهردار تهران ضمن بازدید از پروژه های مختلف عمرانی منطقه دیداری نیز با کارکنان شهرداری منطقه ۵ تهران خواهد داشت.

علیرضا زاکانی پس از این دیدار و همچنین اقامه نماز ظهر در مسجد جامع باغ فیض به طور مستقیم شنوای مطالبات مردم محله باغ فیض خواهد بود.

همچنین شهردار تهران عصر امروز در ادامه برنامه قرار خدمت به دیدار خانواده شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی خواهد رفت و پس از آن در یکی از مساجد منطقه ۵ حضور می‌یابد. 

 آغاز حل مشکلات کشور از تهران

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی ظهر امروز همزمان با پانزدهمین برنامه قرار خدمت در جمع نمازگزاران مسجد جامع باغ فیض منطقه ۵ تهران اظهار کرد: ما به عنوان خادمان شما در شهر تهران وظایفی داریم که اگر به آن عمل کنیم در نتیجه‌ سطحی از خدمات به مردم ارائه می‌شود و اگر بی عمل باشیم سبب انباشت مشکلات و ایجاد تنگنا برای زندگی شهروندان خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: امروز تهران با مجموعه‌ای از مشکلات مانند آلودگی هوا، ترافیک، بد مسکنی و بی مسکنی و.... روبه‌روست؛ کسی منکر سختی‌ها نیست اما مهم تر از سختی‌ها پیدا کردن راهکار برای حل آنهاست. به همین جهت ما امروز در مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول در تهران هستیم.

زاکانی در تکمیل سخنان خود گفت: برای ایجاد یک تحول درست در ابتدا تمامی مشکلات شهر تهران را اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و...احصا کردیم و در تلاشیم با حل این مشکلات به وسیله راهکارهای علمی و چندوجهی تهران را به سمت الگو شدن ببریم زیرا شأن مردم ما داشتن زندگی بسیار بهتر از شرایط کنونی است.

وی تاکید کرد: اگر در جایی نیز ناکارآمدی دیده می شود این ناکارآمدی ریشه در عملکرد بد مسئولین دارد و وابسته به تفکر انقلاب اسلامی و دین نیست.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما برای بهبود شرایط زندگی مردم و حل مشکلات در حوزه های مختلف حتی آن جایی که مستقیم مسئولیت نداشتیم ورود کردیم. به همین جهت از سال گذشته اقدامات مثبتی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر، ساخت مسکن و....انجام شده است؛ در یک نمونه کوچک طی ماه‌های گذشته با اقداماتی که در قرارگاه مسکن شهرداری صورت پذیرفته، شرایط ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران فراهم شده است.

زاکانی یادآور شد: همانطور که گرانی مسکن از تهران آغاز شد و به سایر نقاط کشور تسری پیدا کرد، حل مشکلات مردم نیز از تهران آغاز می‌شود و در این زمینه پایتخت می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و مجموعه های مدیریتی کشور باشد.

شهردار تهران با اشاره به چالش های پیش روی مدیریت شهری جدید در آغاز مسئولیت خود خاطرنشان کرد: ۱۹ ماه قبل زمانی که مسئولیت خود را تحویل گرفتیم تمامی پروژه های تهران متوقف شده بود اما درماه‌های اخیر عمده پروژه‌های بزرگ پایتخت فعال شده است؛ در همین رابطه از مرداد ماه تا ۱۲ بهمن در قالب شنبه های امید و افتخار در اکثر هفته‌ها یک پروژه شهری را افتتاح کردیم و از ۱۲ بهمن تا پایان سال نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هر روز یک پروژه را در سطح شهر تهران افتتاح می‌کنیم.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه مشکلات شهر تهران متعدد است و حل آن انرژی و هزینه زیادی می طلبد، یادآور شد: به عنوان مثال ما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ۵۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار یعنی رقمی حدود ۱۰ برابر بودجه فعلی شهر تهران نیاز داریم و در چنین شرایطی برای حل مشکلات ضرورت دارد به دنبال مشارکت با مردم و سهیم کردن آنها در مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام/

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 32080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =