حل مشکلات کشور با رسانه‌های قوی و قدرتمند

شهر: تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در نشست امروز این شورا خبرنگاری را یکی از پرچالش‌ترین مشاغلی عنوان کردند که نیازمند حمایت بیشتری است و به گفته آنان؛ برای حل مشکلات کشور به رسانه‌های قوی نیاز است.  

به گزارش شهر، برخی اعضای شورای شهر تهران در در دویست و بیست و نهمین نشست شورای شهر تهران که امروز یکشنبه -۱۹ مرداد ۱۳۹۹- برگزار شد، بر ضرورت حمایت اقتصادی و معنوی از خبرنگاران تاکید کردند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای نشست امروز، اطلاع رسانی شفاف را سبب اصلاح ساختارها و روندها دانست و گفت: همین دلیل است که  وضعیت نابسامانی در برخی از رسانه های کشور وجود دارد.

به گفته او؛ امروز رسانه ها با مشکلاتی از جمله اقتصاد دست و پنجه نرم می کنند و همین امر باعث شد توان اصلی خودشان را به ظهور نرسانند. در شرایط کنونی فضای مجازی در حال گرفتن جای رسانه های رسمی است و این در حالی است که کسی هم مسئولیت انتشار مطالب را به عهده نمی گیرد. در چنین فضایی متأسفانه شفافیت از بین رفته و فضای نشر شایعات بیش از گذشته توسعه می یابد که این موضوع به ضرر جامعه است.

آنطور که رئیس شورای شهر تهران گفته است: اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید رسانه های قوی و قدرتمند داشته باشیم و باید در قبال رسانه های بیگانه رسانه های داخلی تقویت شوند. از سوی دیگر باید در میان مسئولان سعه صدر افزایش یابد و همزمان به افزایش قدرت رسانه های داخلی کمک شود.

صدای خبرنگار، تریبون مردم است

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران هم در نطق خود که به دلیل ابتلا  به کرونا به صورت مجازی ارائه کرد، گفت: ‌این روزها بسیار گفته و شنیده می‌شود که روزنامه تنهاست. خبرنگار در عُسرت است. روزنامه نگار در تنگناست و واقعیت این است که مشکلات معیشتی، نبود تثبیت موقعیت شغلی و استرس‌‏های کاری، خبرنگاری را به یکی از پرچالش‌ترین شغل‌‏های امروز ایران تبدیل کرده است.

او که خود سابقه فعالیت رسانه‌ای هم دارد، با بیان اینکه خبرنگار برای ما تریبونی نبوده که مهمترین وظیفه‌اش پخش اخباری باشد که ما می‌پسندیم، توضیح داد: صدای خبرنگار، تریبون مردم است؛ رکن چهارم دموکراسی بودن یعنی تریبون مردم بودن، تریبون مردمی که صاحب قدرت نیستند. امروز خرسندم که می‌توانم اعلام کنم به زودی و در سال پایانی فعالیت شورای پنجم، شاهد پخش زنده جلسات علنی شورا از طریق تلویزیون‌های اینترنتی و همچنین در صفحات تعدادی از خبرگزاری‌های کشور خواهیم بود.

نیاز خبرنگاران به حمایت بیشتر

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در این نشست، از لزوم حمایت های بیشتر از خبرنگاران به خصوص باتوجه به شرایط سختی که ویرویس کرونا به وجود آورده صحبت کرد.

حق شناس از مؤسسه‌های مطبوعاتی خواست تا؛ به گفته او؛ از خبرنگاران مراقبت و حمایت‌های بیشتری انجام دهند تا شاهد حضور همیشگی این افراد به عنوان صدای مردم باشیم.

او ادامه داد: موضوع مشکلات اقتصادی خبرنگاران بسیار حائز اهمیت است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد؛ چرا که خبرنگاری یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود و اهالی رسانه از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه محسوب می‌شوند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 3302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =