ایجاد ۱۲ پاتوق بازی کودکان در محلات کم برخوردار پایتخت

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ایجاد ۱۲ پاتوق بازی برای کودکان در محلات کم برخوردار شهر تهران خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی با بیان اینکه طرح ایجاد پاتوق های بازی برای کودکان در راستای تحقق شهر دوستدار کودک در محلات اجرا می شود، گفت: این طرح با رویکرد شناسایی محدوده‌های دارای پتانسیل در سطح محلات مطرح شد تا با اقداماتی کم مداخله و کم هزینه، شرایط و بستر بازی برای کودکان در سطح محلات، به ویژه محلات کمتر برخوردار فراهم شود.

وی تصریح کرد: طرح پاتوق های بازی برای کودکان از سوی کارگروه مشورتی_تخصصی شهر دوستدار کودک با هدف استفاده از فضاهای رها شده محلات، علی الخصوص محلات کم برخوردار برای بازی و سرگرمی کودکان ارائه و پس از موافقت معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران به سازمان نوسازی ابلاغ شد و شناسایی محدوده های دارای پتانسیل و تخصیص ردیف بودجه در دستور کار آن سازمان قرار گرفت.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان نوسازی در این خصوص اظهارداشت: برای تحقق این امر، ۷۴ نقطه در سطح مناطق ۲۲گانه شناسایی و به کارگروه شهر دوستدار کودک معرفی شدند و از نظر ایمنی و امنیت، نزدیکی به پهنه‌های سکونت، نبود فضاهای مناسب و کافی جهت بازی کودکان در محدوده بلافصل، میزان تراکم و ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

سلیمی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده، بازدید و برداشت میدانی ۲۵ نقطه از ۷۴ زمین شناسایی شده، در دستور کار قرار گرفت و به منظور شناسایی نقاط مطلوب، بازدیدها با حضور کارشناسان معاونت شهرسازی و معاونت اجتماعی مناطق به همراه نماینده کارگروه تخصصی_مشورتی انجام شد و نهایتاً ۱۲ نقطه به عنوان نقاط پایلوت انتخاب شدند و نهایتا نقاط منتخب در دبیرخانه شهر دوستدار کودک مورد تایید قرار گرفتند.

وی افزود: به منظور طراحی نقاط شناسایی شده، تفاهمنامه‌ای سه جانبه میان معاونت شهرسازی و معماری، مجله آرمانشهر کودکان و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری شهر تهران به عنوان ناظر منعقد شده است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه لازمه پیشبرد و اجرای طرح مذکور، همکاری مستمر و تنگاتنگ معاونت شهرسازی و معماری، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، مناطق هدف و همچنین بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر، طی بازدیدی که کارشناسان کمیته داشته اند، نظر مدیران شهرداری منطقه ۱۸ برای اجرای پاتوق بازی کودکان در ناحیه ۵ این منطقه اخذ و زمینه اجرا مهیا شده است و امیدواریم با پایان سال تحصیلی یعنی بهار ۱۴۰۲، پاتوق بازی گذر مدرسه واقع در محله خلیج منطقه ۱۸ به عنوان یکی از ۱۲ پروژه پایلوت، افتتاح و مورد بهره برداری کودکان محله قرار گیرد.

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 33176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =