احیاء هویت فضاهای شهری رویکرد اصلی سازمان زیباسازی است

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین گشایش "موزه محله منیره" احیاء و حفظ هویت فضاهای شهری پایتخت را رویکرد واقعی سازمان و مدیریت شهری دانست.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیبا سازی شهرتهران؛ رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرتهران در آیین گشایش "موزه محله منیره" با بیان اینکه حفظ هویت و اصالت در ساخت و سازهای شهری دیگر یک شعار نیست و یک رویکرد واقعی در مدیریت شهری است، افزود: باز آفرینی هویت فضاهای شهری به کمک معماری و میراث فرهنگی هدف اصلی راه اندازی موزه هایی شبیه خانه موزه محله منیره است.

وی ادامه داد: خانه "موزه محله منیره" یکی از خانه‌های تاریخی دوران قاجار در این محله است که پس از بازسازی و مرمت توسط سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

به گفته صیادی؛ در این خانه موزه مخاطبین به زبان راوی با مشاهیر محله و رویدادهای تاریخی و داستانهای خیابان ولی عصر (عج)بیشتر آشنا می شوند.

براساس این گزارش خانه "موزه محله منیره" واقع در خیابان ولی عصر (عج) سقاخانه کربلایی عباس علی است که بازدیدکنندگان با پیشینه و کارکرد فرهنگ سقایی و روزگاری که در تهران لوله کشی آب آشامیدنی وجود نداشته و سقاهای محلی آب آشامیدنی را به منازل شهروندان می رساندند، آشنا می‌کند.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 33509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =