ممنوعیت عملیات تخریب و گودبرداری ساختمان از ۲۵ اسفند ماه

حمیدرضا صارمی دستورالعمل استقبال از بهار ۱۴۰۲ را با محوریت ایمنی شهر و شهروندان و بهبود سیما و منظر شهری در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی ابلاغ کرد.

به گزارش شهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تأکید بر ضرورت اجرای دستورالعمل‌های قبلی از جمله نحوه و میزان اشغال معابر، پوشش موقت نما، رعایت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و نصب تابلو مشخصات پروژه، دستورالعمل استقبال از نوروز ۱۴۰۲ را با محوریت حوزه شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.

وی در تشریح این دستورالعمل گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، به منظور ایجاد آرامش، نشاط، زیبایی و بهبود سیما و منظر شهری در ایام نوروز و در جهت دستیابی به شهری ایمن، زیبا و پرنشاط برای همه شهروندان به ویژه در سال جدید که بهار طبیعت مقارن با بهار قرآن و حلول ماه مبارک رمضان شده است، دستورالعمل حوزه شهرسازی و معماری را به مناطق ابلاغ کردیم تا اقدامات لازم با همکاری اکیپ‌های شرکت شهربان و حریم‌بان انجام شود.

صارمی با تاکید بر ممنوعیت عملیات تخریب و گودبرداری از ۲۵ اسفندماه، اظهار داشت: انجام هرگونه عملیات اجرایی  بجز تمهیدات لازم برای افزایش ایمنی، اجرای سازه نگهبان و پایدارسازی جداره گود زیر نظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلی به اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران، در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ممنوع خواهد بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این دستورالعمل شامل کلیه کارگاه‌های ساختمانی اعم از دولتی و خصوصی و... می شود، ادامه داد: شهرداری‌های مناطق می‌بایست تا قبل از ۲۵ اسفند ماه نسبت به صدور اخطاریه برای املاک دارای عمـلیات گودبرداری مبـنی بر لزوم تسـریع در اجرا و تکـمیل سازه نگـهبان طبق نقـشه‌های مصوب و تاورکرین‌های رها شده و دارای خطر یا فاقد گواهی استاندارد معتبر و همچنین به روزرسانی اطلاعات مربوطه در سامانه ناحیه محوری به منظور ایجاد ایمنی برای شهر و شهروندان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: به‌منظور ساماندهی سیما و منظر شهری، پیگیری زیباسازی منظر کارگاه‌های ساختمانی از طریق تعویض حصارهای کارگاهی فرسوده، رنگ آمیزی حصارها و توصیه به استفاده از گلدان در کنار حصارهای کارگاهی و در محل مناسب بطوریکه مزاحمتی برای تردد وسائط نقلیه و یا افراد نداشته باشد، در دستور کار مناطق قرار گرفته است.

صارمی، ایجاد نظم در محدوده کارگاه‌های ساختمانی از جمله رفع سد معبر ساختمانی، جمع آوری مصالح و یا نخاله‌ها، تامین نظافت معبر و رفع ناهمواری‌های احتمالی معبر و ایجاد سطح یکنواخت، نصب علایم ایمنی و ترافیکی هشدار دهنده در قسمت های مختلف پروژه در کارگاه های ساختمانی وآزاد سازی معابر پیاده مطابق بخشنامه‌های ملاک عمل و ... را از دیگر اقدامات ضروری در طرح استقبال از بهار عنوان کرد.

وی در پایان گفت: از همکارانمان خواسته ایم به پیام‌های اعلامی شهروندان در سامانه ۱۳۷ که با حوزه شهرسازی مرتبط هستند، توجه مضاعف داشته باشند و ضمن انجام تدابیر لازم جهت تحقق بازدیدهای مستمر در زمان اجرای طرح از حسن اجرای آن، علی الخصوص در مورد گودهای رها شده و ممانعت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، مطمئن شوند.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 33519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =