محسن هاشمی: شرایط هزینه کرد امور جاری شهرداری مهیا می شود

رییس شورای شهر تهران معتقد است تصویب لایحه محرک اقتصادی در شرایطی که بتواند درآمد شهرداری را برای هزینه کرد در امور جاری افزایش دهد، حرکت مثبتی بوده است.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی شهر با اشاره به تاثیر تصویب لایحه محرک اقتصادی بر وضعیت درآمد شهرداری تهران در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: عمدتا اطلاعات من درباره شهرسازی نسبت به خواهران و برادرانی که در شورا هستند کمتر است؛ اما صحبت آقای شهردار و تیم‌ اقتصادی‌شان این بود که با این لایحه امیدوار هستیم فعالیت‌ در شهر مقداری بیشتر شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این لایحه می تواند درآمد شهرداری را در حدی که امور رتق و فتق، نگهداری انجام و حقوق‌ها پرداخت شود افزایش دهد، پس می‌تواند تصویب آن حرکت مثبت باشد.

 او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید در این باره گزارش هایی را به شورا ارسال کند، اضافه کرد: البته 15 روز طول می‌کشد تا فرمانداری تایید کند. الان زمان ابلاغ آن برای اجراست؛ بعد از اجرا باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که این لایحه چه زمانی در فرمانداری به تصویب می رسد، گفت: معمولا فرمانداری دو هفته وقت دارد تا نظر بدهد؛ فعلا که به شورای شهر تهران نظری ندادند اما اگر 14 روز بگذرد تصویب‌شده فرض می‌شود. 

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که به نظر می‌آید یک مقدار هم این مصوبات در جامعه درست مطرح نمی‌شود، عنوان کرد: روزنامه ها یا صداوسیما به طور درستی به این مصوبات نمی‌پردازد؛ بویژه شبکه 5 تهران که درست تبیین نمی‌کند و برنامه نمی‌گذارد که مردم متوجه شوند چه اتفاقی افتاده تا براساس آن آمده و فعال شوند. روزنامه همشهری و صداوسیما نیز باید نسبت به مصوبات شورا مقداری حساسیت‌ بیشتری نشان دهند و موارد را باز کنند تا مردم بدانند چه اتفاقی رخ می‌دهد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =