دولت برای انعقاد قرارداد تولید قطار ملی تأمین اعتبار کند

شهر: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از دولت درخواست کرد که برای انعقاد قرارداد تولید قطار ملی، در سال آینده تأمین اعتبار کند تا قطعات در کارخانه واگن سازی تهران، مونتاژ و وارد خطوط بهره برداری شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن‌ هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم «رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک‌ رام قطار ملی»، ضمن اشاره به بالندگی پروژه تولید یک رام قطار ملی در داخل کشور، گفت: مترو تهران متشکل از بخش‌های ساختمانی و تجهیزات است. حدود ۵۰ درصد هزینه‌های مترو مربوط به بخش ساختمانی است. سال‌هاست بخش ساختمانی مترو توسط مهندسان داخلی طراحی و ساخته می‌شود و می‌توان گفت که مترو تهران در بخش ساختمانی کاملا خودکفا است. بخش تجهیزات به دو گروه تجهیزات ثابت و متحرک دسته بندی می‌شوند. 
او با بیان اینکه بیشتر سیستم‌های تجهیزات ثابت در داخل کشور ساخته می‌شوند، افزود: تجهیزات متحرک نیز نظیر قطارها می‌شوند که شامل ۲۵ درصد هزینه‌های مترو هستند.
هاشمی با بیان اینکه نباید برای تأمین مالی پروژه‌ها، آن‌ها را به سمت فاینانس سوق داد، یادآور شد: هدف نخست برای فاینانس خارجی، فروش کالا و ایجاد اشتغال برای کشوری است که تأمین اعتبار مالی می‌کند. باید با حمایت مالی و تأمین اعتبار مالی در داخل کشور، به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از دولت درخواست کرد که برای انعقاد قرارداد تولید قطار ملی، در سال آینده تأمین اعتبار کند تا قطعات در کارخانه واگن سازی تهران، مونتاژ و وارد خطوط بهره برداری شوند.
به گفته هاشمی؛ حداقل ۵ هزار میلیارد تومان برای تولید قطارهای ملی هزینه نیاز است که به صورت تدریجی باید به شرکت مترو تزریق شود. 
او با بیان اینکه امید است که در بودجه سال آینده این مبلغ تأمین اعتبار و پرداخت شود و تحقق به طاقچه نباشد بلکه تحقق به تولید باشد، تأکید کرد: متأسفانه کشور به هر دلیلی دچار تورم رکودی شده است. در راستای صحبت‌های مقام معظم رهبری حمایت از اینگونه اقدامات، سبب جهش تولید در کشور می‌شود. همچنین باعث می‌شود که این تورم به تورم توسعه‌ای تبدیل شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: با ایجاد شغل و محصول ملی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد. پرداخت ریال به پروژه‌های اینچنینی که عمق خودکفایی برای کشور دارد، باید یکی از الویت‌های دولت باشد. دولت باید از پروژه تولید قطار ملی که آقای ستاری از دولت آغاز کرده‌ و شهردار تهران آن را قبول کرده‌، حمایت کند. با تأمین اعتبارهای مالی باید این حرکت را ادامه داد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 3362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =