ابتکار منطقه ۱۲ در توسعه فضای سبز از طریق پیاده‌رو الگو می‌شود

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در مراسم افتتاح پاتوق محلی خیابان گوته از ابتکار منطقه ۱۲ در استفاده از فضای پیاده‌رو برای افزایش سرانه فضای سبز تقدیر کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز گذشته، سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه مراسم افتتاح پاتوق محلی خیابان گوته (گذر شب‌بو) با حضور علیرضا جاوید، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ و معاونان شهرداری این منطقه در این بوستان واقع در ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این مراسم جاوید ضمن تقدیر از استفاده از پیاده‌رو برای توسعه فضای سبز و فضای تفرجگاهی عمومی گفت: به‌زودی نظیر این طرح، با الهام از اقدام منطقه ۱۲ در این زمینه در مناطق دیگر تهران نیز اجرا خواهد شد.

یزدی نیز توضیح داد: این خیابان سال‌های گذشته به دلیل قرارگرفتن در محوطه بالای تونل امیرکبیر دست‌نخورده باقی‌ مانده و به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود؛ ضمن آنکه وجود کارگاه ایستگاه متروی امیرکبیر که در خیابان ۱۷ شهریور واقع شده، به سیمای این خیابان لطمه وارد کرده بود.

وی افزود: با توجه به این دلایل، پس از بازدید میدانی از این خیابان در حدود یک ماه و نیم پیش از این، مقرر شد، یک پاتوق محلی با استفاده از نصب مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز در این محدوده ایجاد شود که این پروژه از همان موقع آغاز شد و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار قلب طهران از کاشت گیاهان معطر و رونده در این پاتوق خبر داد و بیان کرد: گیاهانی نظیر محبوبه شب، پیچ امین‌الدوله، نسترن قشقایی و گل‌های فصلی نظیر بنفشه و همیشه بهار از جمله گیاهان به‌کاررفته در این محوطه به شمار می‌روند که ان‌شاءالله با آغاز بهار طبیعت در نوروز امسال با زییایی و عطر دل‌انگیزشان، طراوت و نشاط و سرزندگی به محله ایران خواهند بخشید.

وی با اشاره به دیگر اقدامات‌ انجام‌شده در این پاتوق ادامه داد: نصب ۱۲ دستگاه آلاچیق (پرگولا)، ۵۹ عدد فلاور باکس سنتی چوبی به همراه ۲۴ عدد نیمکت و... از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 33781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =