رونق گردشگری در محلات تهران در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت ما در سال جاری، توسعه گردشگری در محلات پایتخت است و بودجه خوبی نیز برای آن در نظر گرفته‌ایم.

سید احمد علوی در گفت و گو با خبرنگار شهر، ضمن تشریح فعالیت‌های کمیته گردشگری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیته گردشگری همچون کمیته‌های دیگر در شورا جا نیفتاده بود و متناظر خاصی در شهرداری نداشت و تنها در حد ستاد بود، کار سخت تری داشت.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران افزود: با این وجود در بودجه سال ۱۴۰۱ توانستیم برای گردشگری و میراث فرهنگی اعتباراتی را در نظر بگیریم که تقریباً بیش از ۵۰ درصد اعتبارات محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش میراث فرهنگی خانه شیخ فضل اله خریداری شد، خاطرنشان کرد: در بحث میراثی نیز مرمت بخشی از خانه موزه‌های گذشته به اتمام رسید.

علوی با تأکید بر اینکه در بخش گردشگری اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۱ افتاد، یادآور شد: ما در سال اخیر هم در برج میلاد و هم در اراضی عباس آباد شاهد بازدید قابل توجهی از گردشگران بودیم و سعی شد زیرساخت های متناسب با توسعه گردشگری در این مجموعه‌ها تکمیل شود؛ همانطور که در ایام اخیر زیرساخت‌های جدیدی در عباس آباد اضافه شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: در بحث توافقات، با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره کل استان تهران توافقات خوبی داشتیم و توانستیم مدیریت بخشی از فضاها را هماهنگ کنیم؛ هرچند در خصوص مواردی از جمله خانه موزه شیبانی دغدغه‌هایی داشتیم چراکه بخش زیادی از آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده بود و علیرغم مصوبه‌ای که از شورا گرفتیم هنوز به نتیجه نرسیده و باید با وزارت ارشاد به توافق برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات با وزارت میراث فرهنگی در ارتباط هستیم، گفت: ما در کنار وزارت میراث فرهنگی، با مجموعه‌های آموزشی با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری در ارتباط هستیم.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بخشی از خانه موزه ها را در حد توان حمایت کردیم، اظهار کرد: با سمن های فعال در حوزه میراث فرهنگی نیز هماهنگی‌هایی در راستای تقویت آنها داشتیم؛ در حوزه صنایع دستی سعی کردیم که مجموعه‌های فعال را وارد عرصه سمن‌ها و گروه‌های داوطلب کنیم که بتوانند اقدامات خود را از این مسیر انجام دهند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاری که در سال ۱۴۰۱ روی زمین ماند راه‌اندازی سازمان گردشگری بود و دلیل آن این بود که کار سختی است و انگیزه بالایی در شهرداری برای تشکیل آن وجود ندارد؛ چراکه باید مجموعه‌ها از بخش‌ها و معاونت‌های مختلف جدا و زیر نظر یک مجموعه مشخص مدیریت شوند و در معاونت ها نسبت به این موضوع مقاومت وجود دارد و تصمیم اصلی گرفته نشده هرچند مقدمات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اولویت خود را بر گردشگری در داخل محلات قرار دادیم، یادآور شد: برای این بخش بودجه در نظر گرفتیم و امیدواریم شهرداری نیز از گردشگری را از محلات آغاز کند؛ چراکه بانک اطلاعاتی اماکن گردشگری نیز شکل گرفته است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار بانک اطلاعاتی از مجموعه‌های فرهنگی، میراثی و گردشگری شهرداری تهیه شد که اتفاق بزرگی بود.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 33782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =