موزه‌ی نقشه‌ی تهران از پنجم فروردین‌ میزبان علاقه‌مندان است

موزه‌ی نقشه‌ی تهران در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ از پنجم فروردین، میزبان علاقه‌مندان است و بازدید از آن به‌جز روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۹ الی ۱۴ امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، موزه‌ی نقشه تهران مجموعه‌ای کم‌نظیر از نقشه‌های قدیمی و اصیل شهر تهران، ایران و جهان را در خود جای داده است و بازدیدکنندگان فرصت دارند از ارزشمندترین نقشه‌های تهران موجود در این گنجینه، بازدید کنند.
هم‌چنین موزه‌ی نقشه‌ی تهران، مستندات قدیمی و کتب مرتبط با موضوعات نقشه و تاریخ تهران را در اختیار دارد و بازدید از این موزه، فرصت آشنایی با هویت و تاریخچه‌ی شهر تهران و تغییرات آن از سال ۱۲۷۰ تا زمان حاضر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.
یکی از جذاب‌ترین نقشه‌های موزه نقشه‌ی تهران، نقشه‌ای معروف به «نقشه‌ی عبدالغفار» است که به دستور ناصرالدین‌شاه طی مدت ۲۳ سال، توسط میرزا عبدالغفار خان اصفهانی ملقب به نجم‌الملک از تحصیل‌کردگان و آموزگاران دارالفنون و شاگردانش، تهیه شده است.
بازدیدکنندگانی که قصد تماشای مسیر گردشگری منطقه‌ی تجریش را دارند می‌توانند بازدید از موزه‌ی نقشه‌ی تهران واقع در خیابان اقدسیه‌، تقاطع بدیع را در برنامه‌ی خود قرار دهند.
گفتنی است بازدیدکنندگان، علاوه بر تماشای روند چگونگی طراحی نقشه از گذشته تاکنون، با تجهیزات نقشه‌برداری نیز، آشنا می‌شوند.
موزه‌ی نقشه تهران به عنوان بخشی از مرکز آمار و رصد شهری، در زیر مجموعه‌ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران است و علاقمندان به نقشه‌های اصیل و آثار تاریخی می‌توانند با مراجعه به نشانی mapmuseum.tehran.ir برای خرید اینترنتی بلیت نیز اقدام کنند.

انتهای پیام 

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 33864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =