تبدیل منطقه ۱۹ به قطب اقتصادی موجب رونق و توسعه اقتصادی شهر تهران خواهد شد

 آخرین جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه ۱۹با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹ و معاونین و مدیران برگزار شد و بر تبدیل منطقه ۱۹ به قطب اقتصادی که موجب رونق و توسعه اقتصادی شهر تهران شود تأکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک عید نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان از تلاش های تورج فرهادی شهردار منطقه به پاس خدمات ارزنده در این منطقه خاص و ویژه قدردانی کرد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه مناطق جنوبی و کم برخوردار برای مدیریت شهری در زمان تصویب لایحه بودجه اعتبار ویژه ای برای این منطقه در نظر گرفته شد.

چمران درخصوص بهره مندی و حفظ ظرفیت های ارزشمندی چون بوستان بزرگ ولایت بر اجرای طرح های پیش بینی در این محدوده تأکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا از این پس نمایشگاه ها از محدوده بزرگراه شهید چمران خیابان سئول به شهر آفتاب منتقل شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در سال آینده نمایشگاه نفت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از توافقات انجام شده با مالکین کوره ها به منظور ساماندهی این محدوده افزود:کوره های آجر پزی هنری بزرگ است که باید علاوه بر حفظ و حراست از آنها به عنوان ظرفیت گردشگری منطقه شناخته شده و استفاده شود.

 این مسئول با تأکید بر رعایت طرح جامع شهر تهران و طرح تفصیلی در ساخت و سازها، اقدامات انجام شده در خصوص رفع خلاف در محدوده ناحیه سه و حریم را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی، ایستایی و مقاومت در برابر ساخت و سازها از هدر رفت ثروت ملی جلوگیری کنیم.

 در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به ریاست شورای اسلامی شهر تهران افزود: بازده فعالیت های اقتصادی منطقه ۱۹در رونق و توسعه اقتصادی پایتخت اجتناب ناپذیر است. او با اشاره به تداخلات مدیریتی در حریم پیشنهاد تشکیل سازمانی برای مدیریت حریم با حضور ذینفعان در راستای پیشگیری از آسیب و صیانت از حریم شهر تهران شد.

فرهادی موضوع آبچرخانی با توجه به فرونشست زمین را با اهمیت عنوان کرد وگفت: علاوه بر نقش موثر تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار در آبگردانی نیازمند آن است که در چندین نقطه منطقه مخازن ذخیره آب ایجاد شود. نیاز جدی به احداث بیمارستان در منطقه ۱۹ به منظور افزایش سرانه های درمانی و بهداشتی و تهدید فاضلاب شهری در این محدوده و مشکلات بهداشتی ناشی از این معضل از دیگر سخنان فرهادی بود.

فرهادی وجود لکه های بزرگ شهری، شبکه های بزرگراهی و درگاه های ورودی در این منطقه را نشان از فراهم بودن زمینه های توسعه، پیشرفت و مدرنیته در شهر تهران عنوان و خاطر نشان کرد: جایگاه منطقه ۱۹ می تواند در مقیاس فرا شهری، ملی و حتی بین المللی با توجه به وجود شهر فرودگاهی، مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان قطب تجاری کار و فعالیت قرار گیرد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این محدوده نعمت بزرگی برای شهروندان محسوب می شود افزود: با رفع مشکلات و بازدارندگی های ناشی از حریم و تشکیل پردیس فرهنگی، اقتصادی و وجود شهر آفتاب و بوستان ولایت کمک شایانی به ایجاد فضایی مدرن و توسعه شهر تهران خواهد کرد.

در پایان از زحمات مجموعه شهرداری منطقه ۱۹ در سال ۱۴۰۱ با اهدای لوح توسط رییس شورای اسلامی شهر تهران تقدیر شد.

انتهای پیام 

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 33936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =