تهران برای توسعه گردشگری پایدار نیازمند تاسیس سازمان گردشگری است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری به دنبال تاسیس سازمان گردشگری است، گفت: با تاسیس این سازمان در شهرداری تهران و تجمیع ظرفیت‌ها، زمینه توسعه گردشگری پایدار فراهم می‌شود.

محمدامین توکلی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان این که امسال تقارن دو بهار در کنارهم به شادی و نشاط معنوی مردم افزوده است، گفت: امسال با بسته جامع «بهار ایران» در ۸ پهنه شهر تهران و در بوستان‌های مناطق ۲۲گانه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، برنامه‌های ویژه و شادی را با محوریت نوروز اقوام، نوروز ملل، فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها جامعه برای شهروندان، ارائه کردیم. این برنامه‌ها از ابتدای نوروز امسال آغاز شده و درایام ماه مبارک رمضان، هرشب بعد از افطار، اجرا می‌شود.
وی با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های ستادگردشگری در ایام نوروز افزود: ستاد گردشگری شهرداری تهران، امسال در ایام نوروز عزم خود را جزم کرد تا راهنمای خوبی برای نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری شهر به شهروندان و میهمانان نوروزی باشد.
توکلی‌زاده ادامه داد: تهران شهری زیبا، دیدنی و دوست داشتنی است که در حوزه گردشگری کمتر موردتوجه قرار گرفته و مقصد گردشگری نبوده است. بیشتر محل گذار بوده و اهالی تهران هم کمتر از ظرفیت ‎های گردشگری آن بهره‌مند شده‌اند. تنوع گردشگری در شهر تهران بسیار بالا است و همه ظرفیت‌های گردشگری شهری در تهران وجود دارد. 
وی بیان کرد: امسال ستاد گردشگری شهرداری تهران با کمک میراث فرهنگی، تلاش کرده است، این ظرفیت‌ها را به خوبی به شهروندان و میهمانان نوروزی معرفی کند. امیدوارم با تجربه‌ای که امسال به دست آمده است این مسیر را نسبت به سال‌های گذشته، بهتر طی کرده و به جایگاه درستی در گردشگری، دست پیدا کنیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری به دنبال تاسیس سازمان گردشگری است، تاکید کرد: با تاسیس این سازمان در شهرداری تهران و تجمیع ظرفیت‌ها، در حوزه گردشگری تهران، اتفاق خوبی خواهد افتاد که می‌تواند الگویی برای شهرهای دیگر شود و زمینه را برای توسعه گردشگری پایدار، فراهم کند.
توکلی‌زاده با اشاره به استقبال شهروندان از سامانه مشاوره تلفنی گردشگری ۱۳۷، گفت: مشاوران حاضر در این سامانه که از تورلیدرهای رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستند و از تجربه خوبی برخوردارند، راهنمایی‌های مفصل و مشاوره کاملی در ابعاد مختلف گردشگری و تورهای درحال برگزاری به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه می‌کنند؛ سامانه تلفنی گردشگری ۱۳۷ به خوبی می‌تواند به توسعه گردشگری شهری تهران، کمک کند. 
وی درباره سیاستگذاری گردشگری ارزان و آسان، افزود: مزیت اصلی و عمده گردشگری شهری تهران براین است که اقشار مختلف، بتوانند از جاذبه‌های گردشگری استفاده کنند. درحال حاضر در برج میلاد، در مجموعه گردشگری عباس آباد، بوستان چیتگر و بوستان ملت، شهرداری تهران در حوزه تفریحات و سرگرمی خدماتی را ارائه می‌کند که کاملا رایگان است و تاکنون مورد استقبال بسیارخوب شهروندان قرار گرفته است. تورهای گردشگری ری نیز که به صورت رایگان اجرا می‌شود با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تاکید کرد: ما هرچقدر با دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های مردمی مرتبط هم‎‌افزایی بیشتری داشته باشیم، تسهیلات بهتری می‌توانیم برای مردم در حوزه گردشگری، فراهم کنیم. بنابراین تلاش داریم با رویکرد قرارگاهی، بتوانیم هم از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های تخصصی گردشگری کمک بگیریم و هم با نهادهای مسئول تعامل خوبی داشته باشیم تا خدمات با کیفیت و ارزشمندی را به شهروندان، ارائه کنیم.
انتهای پیام/
۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 34189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =