ارزیابی ایمنی بیش از نیمی از ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در سال جدید

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در سال جدید بیش از نیمی از ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه مورد ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرند.

به گزارش شهر؛ علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اولویت‌های سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: ما در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران حوزه‌های مختلفی را داریم که در هر حوزه اولویت‌هایی را برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته ایم. اما همچنان پیشگیری و ایمنی از مهمترین اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۲ است. همچنین مشارکت مردم در بحث ایمنی و پیشگیری و عمق بخشی به ارتقای آمادگی عملیاتی‌مان از دیگر اولویت‌های ما در سال جدید است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ما وارد برنامه چهارم می‌شویم، برنامه چهارم نسبت به برنامه سوم شهرداری تهران رشد کیفی بسیار خوبی داشته است و ما اگر همین برنامه چهارم را اجرا کنیم از نظر ارتقای ایمنی گام بسیار مهمی برداشته ایم. ما ارزیابی ایمنی نیمی از ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه را در سال ۱۴۰۲ را به پایان خواهیم رساند. در سال گذشته حدود هزار و ۳۰۰ ساختمان ارزیابی ایمنی شده اند. با توجه به اینکه حدود ۱۶ هزار ساختمان باید ارزیابی ایمنی شوند و حدود هزار و ۳۰۰ ساختمان ارزیابی شده‌اند، حدود ۱۵ هزار ساختمان باید ارزیابی شوند. برنامه ما این است که برای سال ۱۴۰۲ نصف این حدود ۱۵ هزار ساختمان را مورد ارزیابی ایمنی قراردهیم. نصف دیگر این ساختمان‌ها نیز در سال ۱۴۰۳ ارزیابی ایمنی خواهند شد. این کار بسیار سنگین است و ما تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۳ همه این ساختمان‌ها را ارزیابی ایمنی کنیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعدادی از گودهای مهم و پرخطر رها شده نیز تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: در خصوص مقابله با  سیل در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۲ برنامه هایی داریم و نقشه پهنه‌بندی خطرات سیل در شهر تهران آماده خواهد شد و همچنین برنامه پاسخ عملیاتی به سیل تهران نیز افتتاح خواهد شد. تعدادی سوله جدید و پایگاه جدید مدیریت بحران را نیز در سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهیم کرد.

نصیری تصریح کرد: در حوزه آمادگی عملیاتی نیز قصد داریم تا در سال ۱۴۰۲ در حوزه تخلیه و اسکان اضطراری برنامه‌هایمان را تکمیل کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم تجهیزات جدید خریداری کرده و امیدواریم نوسازی در بخشی از ناوگان خودرویی داشته باشیم. در بحث احصاء ظرفیت‌ها و ارزیابی ظرفیتهای امدادی شهر تهران نیز اقداماتی در دستور کار داریم. این کار بسیار سخت است اما باید این احصاء انجام شود تا ما بدانیم در شرایط بحران کدام وسیله را می‌توانیم از کدام دستگاه در اختیار بگیریم. تا الان حدود بیش از ۶۵۰ قلم اقلام امدادی احصاء کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که در قالب یک سامانه این ظرفیت‌های امدادی دستگاه‌ها را احصاء کنیم.

وی همچنین درباره طرح دوام گفت: در سال ۱۴۰۱ گروه‌های داوطلب بعد از سال‌ها احیا شده‌اند، اما از سال آینده این گروه‌های داوطلب باید وارد کارهای جدی‌تری شوند و طرح دوام تخصصی‌تر خواهد شد. در حال حاضر ۲۴ هزار نفر عضو دوام هستند اما آمار ثبت نام شده با آمار افرادی که پای کار هستند متفاوت هستند. البته قرار نیست همه اعضای دوام عملیاتی و فعال باشند اما باید این تفکیک‌ها صورت بگیرد و باید اعضای دوام در نقش عملیاتی نیز شکل بگیرد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های ایمنی نیز به سراغ ساختمان‌های بلند مرتبه و مهم خواهیم رفت و به لحاظ نرم افزاری اقداماتی را برای این ساختمان‌ها انجام خواهیم داد. یعنی آموزش‌هایی را برای هیات مدیره این ساختمان‌ها برگزار کنیم و همچنین در حوزه HSE نیز به دنبال این هستیم تا در صورت موافقت آموزش و پرورش و همکاری آن‌ها، از تمام مدارس شهر تهران ارزیابی ایمنی جامعی داشته باشیم و برای رفع مشکلات و اصلاح آن گام‌هایی برداشته شود.

نصیری درباره پهنه‌بندی در شهر تهران گفت: همچنین تهران را به ۵ پهنه تقسیم کرده‌ایم تا به لحاظ استانداردهای HSE شهر تهران را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی مکان‌های عمومی مانند پارک ها، بوستان ها، معابر عمومی و… را در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی کامل قرار دهیم و بعد از آن به براساس اولویت‌بندی به سراغ ارتقا و اصلاح نواقص برویم.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 34256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =